سفیر اسبق و مازندرانی ایران در واتیکان ؛
در تمامی دنیا نرخ اعطای تسهیلات بانکی به بخش صنعت بین ارقام ۱% لغایت ۴% است اما این نرخ در ایران بطور اسمی ۱۸% است و طی پروسه های گوناگون این نرخ به بهره ۲۰% هم می رسد. نماینده ادوار مجلس ، تنها راه برون رفت از تنگناهای اقتصادی را اصلاح زودهنگام فرهنگ تولید، و حمایت همه جانبه سیاستگذاران و دست اندرکاران بخش اقتصادی دانست و تاکیدکرد؛ رقابت وتولید واشتغال نیازمند اصلاح زیرساخت نظیر قوانین بانکی وگمرکی و نگاه حمایتی همه جانبه دارد.
کد خبر: ۴۵۹۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵ 15 July 2017
 به گزارش تابناک مازندران، نماینده ادوار مجلس با اشاره به  راهکارهای تحقق اقتصادمقاومتی ،در بخش صنعت را  اصلاحات ساختاری نظام بانکی ابراز کرد.
 
علی اکبر ناصری خواستار، ارایه تسهیلات بانکی با نرخ  مصوب بانکهای دنیا به بخش صنعت شد و تصریح کرد؛ ارایه تسهیلات بانکی با بهره اسمی  ۱۸% به بخش صنعت هرگز  تولید را به شکوفایی نمی رساند   
 
حجت السلام والمسلمین  ناصری ، نماینده ادوار مجلس ، بااشاره به لازمه اقتصاد مرفه ، در احاد زندگی مردم جامعه گفت ؛ اقتصاد ومعاش ، ومقولات معیشتی مردم در فرهنگ دینی ، و مکتب اقتصادی اسلام ، بسیار مورد تاکید است .
 
عضو دوره های مختلف کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی افزود؛ هم اکنون کشورما در زمینه های مختلف ، نظیر ، فرهنگی ،  اقتصادی ، سیاسی ، مورد هجمه استکبار جهانی قرار گرفته است ،وتنها برون رفت از این تنگناها و گشایش اقتصادی، کلیدواژه   " اقتصادمقاومتی " که از سوی مقام معظم رهبری  مطرح شده است که  می تواند اقتصادایران را درمسیر توسعه قراردهد و بخش تولیدواشتغال را رونق ببخشد.
 
امام جمعه اسبق محمود آباد همچنین تصریح کرد؛  بنده اقتصادمقاومتی را رویکرد نوین و اتخاذ استراتژی برای مقابله با نقشه های شوم دشمنان میدانم و راهکاری اندیشمندانه و موفقیت امیز است.
 
وی در ادامه تصریح کرد،یکی از دستاوردهای اقتصادمقاومتی درسالهای اقدام وعمل وتولیدواشتعال  ، در کوتاه مدت ، توانست بااعطا تسهیلات وام کم بهره، خوداشتغالزایی دریچه امیدی را برای بهبود کسب وکار  وگشایش اقتصادی  برای جوانان بومی جویای کار فراهم کند .
 
عضو پیشین کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقادشدید نسبت به نرخ  بالا تسهیلات بانکی  به بخش تولید  تاکیدکرد، اعطای تسهیلات بانکی با نرخ اسمی ۱۸% پاشنه اشیل صنعتگران است .
 
سفیر اسبق ایران در واتیکان تصریح کرد؛  در تمامی دنیا نرخ اعطای تسهیلات بانکی  به بخش صنعت بین ارقام ۱% لغایت ۴% است اما این نرخ در ایران بطور اسمی ۱۸% است و طی پروسه های گوناگون این نرخ به بهره ۲۰% هم می رسد.
 
وی با طرح این سوال که چگونه  محصولات تولیدی ایرانی با برخورداری از نرخ تسهیلات بانکی ۲۰%  با محصولات خارجی که از  تسهیلات نرخ بانکی ۳% و نیز بورکراسی وتشریفات ساده و برخورداری از حمایتهای دولتی بمراتب  بیشتر  از کشور ما می توانند رقابت کنند!؟! واما چگونه ؟!  
 
نماینده ادوار مجلس ، تنها راه برون رفت از تنگناهای اقتصادی را اصلاح زودهنگام  فرهنگ تولید، و حمایت همه جانبه سیاستگذاران و دست اندرکاران بخش اقتصادی دانست و تاکیدکرد؛  رقابت وتولید واشتغال نیازمند اصلاح زیرساخت نظیر قوانین بانکی وگمرکی و نگاه حمایتی همه جانبه دارد.
.
وی همچنین لازمه برخورداری کسب و کار ایران ، از دنیای دیجیتال تجارت و مجهزشدن به علم روز تجارت را یک اقدام اساسی برای رونق تولید واشتغال ابرازکرد؛ و افزود؛  گستره بخش بازاریابی منطقه ای و جهانی کشور در بخش صادرات باید فعالتر شود و همچنین با استاندارد های کیفی دنیا همگام شویم.و دولت هم برای ایجاد انگیزه بیشتر بستر سیاستهای تشویقی نظیر اعطای جایزه صادراتی ویژه،  رفع مشکلات گمرکات، وازاین دست مسایل را باید تسریعا با نیازهای روز  اقتصادجامعه  برنامه ریزی نوین  و اجرایی کند
 
حجت السلام والمسلمین ناصری در عین حال خطاب به صنعتگران یاداورشد؛  برای رقابت در بازارهای جهانی و منطقه ای علاوه بر اصلاح وحمایت قوانین از سوی مسوولین دولتی ، ارتقا بخشی کیفی محصولات داخلی  در مقیاس با محصولات خارجی یک ضرورت حیاتی است  
 
نماینده سابق شهرستان بابل همچنین تصریح کرد؛ تولید کنندگان داخلی به دلیل  مقرون بصرفه نبودن تولید، و بعضا توجیه پذیر نبودن ارتقابخشی کیفی محصولات داخلی برای صادرات نباید ناامید شوید، و هرگز نباید بازار ۸۰ میلیون ایرانی را به اسانی به خارجیان واگذار کنید.
 
ناصری یاداورشد؛ بازار ایران بازاری بزرگ است و کشور ما دارای سرمایه های هنگفت خدادادای است و تولیدکنندگان بااتکا به اقتصادمقاومتی می توانند مجموعه نیازهای کشوررا مرتفع سازند ودر بازارهای جهانی سهم خواهی کنند.
 
سفیراسبق ایران در واتیکان ، باتاکید براینکه پیشقراول شکوفایی تو لید  جراحی سیستم بانکی براساس علم اقتصاد وتجربیات  بانکی دنیاست تصریح کرد؛ درتمامی دنیا هرشهروند کداقتصادی دارد وتمامی معاملات  و نقل وانتقالات صرفا از شبکه سیستم بانکی صورت می گیرد ونقل وانتقالات بیش از ۱۰۰۰ یورو ممکن نیست و همچنین  مالیات در ان کشورها بشدت کمتر ازکشور ما است و دولت باید خود را موظف کتد تمامی این نکات برای بخش تولیداجرایی کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار