کشتی از سال های دور به عنوان ورزش اول در ایران شناخته شده بود و کشتی گیرها به تبعیت از مولا علی جوانمردی را راهنمای راهشان برمی گزیدند؛ به همین دلیل است که مردم کوچه و بازار آن ها را با نام پهلوان صدا می زنند.
کد خبر: ۴۵۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳ 10 July 2017
 (مازند ورزش)،کشتی از سال های دور به عنوان ورزش اول در ایران شناخته شده بود و کشتی گیرها به تبعیت از مولا علی جوانمردی را راهنمای راهشان برمی گزیدند؛ به همین دلیل است که مردم کوچه و بازار آن ها را با نام پهلوان صدا می زنند.
 
کشتی مازندران هم از این دست پهلوانان کم نداشت. هر شهر و روستایی پر بود از پهلوانانی که مرام و منش پهلوانی را به ده ها مدال رنگارنگ جهانی و المپیک ترجیح می دادند. اما این سال ها و این روزها جنگ سیاسی قدرت بین شهرهای استان کار را به جایی کشاند که فضای ورزش کشتی را که باید مبلغ دوستی و محبت باشد به دشمنی و کینه تبدیل کرده است.
 
متاسفانه در روزهای گذشته جمعی از کارشناسان کشتی ساری؛ که من آن ها را نه کارشناس کشتی و نه پیشکسوت کشتی بلکه طمع ورزان سیاست میدانم که روزی ساری را پایتخت بهارنارنج معرفی کردند و امروز پایخت کشتی؛ اقدام به تهیه یادداشتی جهت نامگذاری پایتخت کشتی ایران به نام ساری کرده اند. جویباری ها این بار هم مثل همیشه در برابر ناملایمات سیاسی ورزشی سکوت اختیار کردند. مثل آن روزهایی که ایران با درخشش دو جویباری به نام مهدی حاجی زاده و عزت الله اکبری قهرمان دو دوره جهان شد، مثل آن روزهایی که حسن یزدانی بعد از شانزده سال کشتی ایران را صاحب مدال طلای المپیک کرد، مثل آن روزهایی که کمیل قاسمی را آماج همه تهمت ها قرار دادند و او با دو مدال نقره و برنز المپیک برگشت و مثل همه جویباری ها فقط سکوت کرد، مثل آن روزهایی که نیمی از ملی پوشان کشتی جویباری بودند و مثل همه روزهای قبل از مسابقات که از جویبار انتظار معجزه داشتند تا وعده دادن های دروغین در روز شادی مردم و فراموش شدن های همان وعده ها فردای مسابقات.
 
درست حدس زدید. آنچه معرفی کردید جویبار بود. اولین سالن تمرین جویبار سالن کارخانه شالیکوبی بود. هرچند شما به قصد تحقیر گفتید ولی درست و به جا اشاره کردید. جویبار از سالن بی کیفیت کارخانه شالیکوبی به جایی رسید که فیلا لقب پایتخت کشتی ایران را به آن می دهد ولی شما بر طبق گفته خودتان با قدرت سیاسی زیاد که تمام امکانات را داشته اید روز به روز به عقب رفته اید تا جایی که در انتخابی روزهای گذشته حتی یک نماینده هم در سه نفر اول هیچ وزنی نداشته اید.
 
در روزهایی که به گفته خودتان مربی های ملی، آموزش دهندگان فیلا، سالن های پرتعداد چند هزار نفره و تمام امکانات مختلف کشتی را داشته اید مربی های بی نام و نشان جویباری بدون هیچ امکانات و چشم داشتی در حال پرورش نونهالان با استعداد کشتی بودند تا امروز جویبار بر قله کشتی جهان بایستد و لقب پایتخت کشتی ایران را بر دوش بکشد.
 
در آخر پیشنهاد مردم شهر جویبار به شما دوستان ساروی این است که به جای صحبت های غیرکارشناسانه و گاها کینه توزانه خود دست در دست هم دهیم تا بار دیگر نام مازندران و ایران را در جهان سرافراز کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار