چرا آفای اسدی که مدیری فوتبالی است باید برکنار شود و آقای ساکت با رانت و لابی جانشین وی شود !؟ مایلی کهن در ادامه حتی مدیریت ساکت را زیر سوال برد و اعتقاد دارد از طریق رابطه مدیر شده است، یعنی فوتبال آنقدر فحطالرجال شده است که این فرد باید چندین پست داشته باشد ؟
کد خبر: ۴۵۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹ 08 July 2017
به گزارش تابناک مازندران، محمد مایلی کهن امشب مهمان تلفنی برنامه زنده شبکه خبر بود . البته محمدرضا ساکت که چندین سمت در فوتبال دارد و امروز یهویی! سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال شد مهمان حضوری این برنامه بود !
 
بر اساس این گزارش، خیلی ها از مایلی کهن به عنوان استاد بیان صحبت های عجیب و غریب یاد می کنند؛ وقتی نام او می آید، کمتر کسی است یاد مصاحبه های آتشین وی و رک گویی وی نیفتاده باشد.
 
وی در برنامه زنده تلویزیون اظهار داشت : چرا آفای اسدی که مدیری فوتبالی است باید برکنار شود و آقای ساکت که با رانت و لابی جانشین وی می شود !؟
 
 مایلی کهن در ادامه حتی مدیریت ساکت را زیر سوال برد و اعتقاد دارد از طریق رابطه مدیر شده است،  یعنی فوتبال آنقدر فحطالرجال شده است که این فرد باید چندین پست داشته باشد ؟
 
 
 وی در ادامه گفت: که ساکت واقعیت‌ها را نمی‌گوید و در خصوص برکناری اسدی فدراسیون فوتبال علاقه زیادی به پنهان کردن واقعیت‌ها را دارد. به نظر من قابلیت‌ها مشخص هست و علیرضا اسدی که از دبیرکلی فدراسیون برکنار شده قابلیت‌ها و تحصیلاتش مشخص بوده و ساکت از این نظر قابل قیاس با او نیست. ما کسی که کاپیتان تیم ملی بوده و چهار سال در فدراسیون فوتبال از ریزترین مسائل تا مسائل کلان در اختیارش بوده را کنار گذاشتیم و ساکت که صفرکیلومتر است را دبیرکل کرده‌ایم.

ضمنا ساکت که اکنون دبیرکل فدراسیون فوتبال شده برای تجربه یک متن انگلیسی باید 4-5 مترجم کنار خود داشته باشد و از این نظر می‌گویم که او ناتوان است و ما چه دلیلی داشت که اسدی را کنار بگذاریم.

مایلی کهن در واکنش به سوال مجری برنامه مبنی بر این که محمدرضا ساکت سال‌ها در فوتبال مدیریت کرده و چرا اینگونه از او انتقاد می‌کند؟ گفت: آقای ساکت سابقه مدیریت فوتبالی و دانشگاه و تخصصی دارد اما ما هیچ کدام‌مان این سوابق را نداریم! این که می‌گویید او مدیریت فوتبالی داشته حتی مدیریتش در باشگاه هم با لابی‌ و رانت بوده و باید سوابق او را بررسی کنیم. فحوای کلام آقای ساکت این بود که ما 10-15 روز آینده مسابقات مهمی از جمله مسابقات تیم امید، فوتسال، فوتبال ساحلی و غیر را در پیش رو داریم و من تعجب می‌کنم چرا در این شرایط مهم و حساسی تصمیم می‌گیریم کسی که سالها در فدراسیون فوتبال بوده و روی تمام کارها اشراف داشته را کنار بگذاریم. آیا روی کارهای فدراسیون فوتبال ساکت اشراف دارد یا اسدی؟ ساکت چگونه رئیس سازمان تیم‌های ملی شد؟ این هم لابی بوده است، من درباره شخصیت او صحبت نمی‌کنم و مشکل شخصی هم با او ندارم، اما به نظرم ساکت یک هزارم اسدی هم توانایی و اشراف روی کار ندارد. این تصمیم باعث می‌شود مشکلات ما بیشتر شود و فدراسیون فوتبال دچار مشکلات زیادی خواهد شد.

کارشناس فوتبالدر ادامه اظهار کرد: پس از این که با واکنش ساکت در این زمینه روبرو شد که حضورش در فدراسیون فوتبال رانت و لابی نبوده، خاطر نشان کرد: حضور ساکت در فوتبال صد در صد لابی بوده ما که گوشت و پوست و استخوان‌مان از ورزش است باید بیرون باشیم و ساکت به دبیرکلی فدراسیون فوتبال برسد او حتی می‌گوید از ماجرای برکناری اسدی هم خبر ندارد، که این هم جالب است حتماً به او یک دفعه گفته‌اند که «بیا و دبیرکل بشو»، دلیل این تصمیمات قحط‌الرجال بودن فوتبال ما است. باز هم می‌گویم از فحوای کلام ساکت که می‌گوید 10-15 روز دیگر مسابقات مهمی پیش رو داریم این تصمیم اشتباه بود و چرا او باید دبیرکل شود و یکی مثل اسدی را که روی مسائل اشراف داشت برکنار کنیم. مسئولان فدراسیون صادقانه بگویند که کی‌روش نتوانست در تیم ملی با اسدی کار کند.
 
 
گفتنی ست ساکت، سال پیش و پس از انتخاب مهدی تاج به عنوان رییس فدراسیون فوتبال، به عنوان رییس سازمان تیم‌های ملی فدراسیون فوتبال برگزیده شد تا همانطور که در سازمان لیگ همراه تاج بود، در فدراسیون هم به دست راست او تبدیل شود اما تعداد مسئولیت‌هایی که به او واگذار شده تا حدودی زیاد است و مشخص نیست که چرا مسئولیت‌ها به دیگر رجال فدراسیون واگذار نشده است.
 
وی چندی بعد و در حکمی عضو چندین کمیته و سازمان هم شد. او در حال حاضر علاوه بر دبیرکلی فدراسیون و ریاست سازمان تیم‌های ملی،  عضو کمیته فنی و توسعه، عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی و عضو سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال هم است.
 
همه‌ این سمت‌ها از جهتی اهمیت بسیار بالایی دارد و نیازمند گذاشتن وقت کافی برای هر کدام از مسئولیت‌ها است. آیا ساکت تا این حد توانمد است که بتواند در تمام این سمت‌ها و مسئولیت‌ها موفق ظاهر شود و وقت کافی را برای آنها صرف کند؟ یا این که در فدراسیون فوتبال، قحط‌الرجال است و افراد مناسبی برای بر عهده گرفتن این مسئولیت‌ها پیدا نمی‌شود؟ محمدرضا ساکت، آچار فرانسه فدراسیون است یا....
 
 البته ساکت سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال در واکنش به حرفهای مایلی کهن  گفت: بخشی از وظیفه دبیر کل سازمان تیم های ملی بوده و معمولا دبیر کل ها این کار را انجام می دادند. به دلیل برخی اختلاف نظرها در فدراسیون جدید سازمان تیم های ملی استقلال پیدا کرد که ما سعی کردیم مرکز ملی فوتبال را تاسیس کنیم. البته مشکلاتی در مرکز ملی فوتبال وجود دارد که به لحاظ زیرساختی باید شرایط را بهتر کنیم، اما سمت ها تداخلی باهم ندارند. می گویند که اکنون ساکت 5، 6 سمت مختلف دارد، اما اینطور نیست.
 
 وقتی رییس فدراسیون فوتبال یک دونده یایک سیاسی میشود باید بحال این فوتبال گریست وقتی بازیکنان ملی ما بعداز دوران بازی خود بدون گذراندن سلسله مراتب بدون حضوردر کلاس های مربیگری و بدون حضور درآکادمی مستقیم روی نیمکت و تیم ملی و تیم های لیگ برتری مینشینند بایدبحال این فوتبال گریست وقتی مربیان ما الفبای مربیگری را نیاموخته اند وقتی مربیان ما فاقد تحصیلات آکادمیک هستند وقتی مربیان ایرانی پول میدهند تا مربیگری کنند باید یک خارجی برای ما تععین تکلیف کند وقتی مربیان تیم ملی پایه هنوز یک تیم نوجوانان و جوانان پایه را هدایت نکرده اند وبا لابی به تیم ملی نوجوانان و جوانان میرسند وقتی خیلی از مربیان بازیکن ساز و زحمتکش پایه حقشان خورده می شود.....
 
به هر حال بد نیست اشاره ای بکنیم به جریان سکه ها در گزهای معروف که البته عیان است که در زمان مدیریت چه کسی پرداخت می شد..
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار