رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران گفت:30درصد کارخانجات صنایع غذایی مازندران سودآور است.
کد خبر: ۴۴۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 26 June 2017
به گزارش خبرگزاری موج،اسماعیل خاتمی مقدم در نشست هم اندیشی مدیران صنایع غذایی شهرستان های ساری و جویبار در انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی این انجمن اظهار کرد: به دنبال یک مجموعه اطلاعاتی مشترک و قابل اعتماد بودیم که تدوین و ارائه شد.
 
خاتمی مقدم با اشاره به اینکه با استناد به این مجموعه آماری بیشترین راندمان در واحدهای آرد مازندران تحقق یافت، تصریح کرد: 30 درصد کارخانجات غذایی مازندران سودآور، 60 درصد در نقطه سربه سر و 10 درصد زیانده هستند.
 
 وی با بیان اینکه در دولت های نهم و دهم در مجموع حدود 2 برابر سایر دولت ها کارخانه های غذایی از محل طرح های زودبازده به بهره برداری رسید: خاطرنشان کرد: تنها حدود 20 درصد آن کارخانه های زودبازده فعال هستند.
 
رئیس انجمن غذایی با اشاره به اینکه غذاهراسی و فله فروشی دو چالش عمده صنعت غذا است، گفت: این دو عامل واحدهای تولیدی صنایع غذایی را با مشکلات فراوان روبه رو کرد.
 
 آیت غلامی دبیر انجمن صنایع غذایی استان نیز در این نشست با اشاره به اینکه ساری از نظر تعداد واحدها دومین شهر صنعت غذا به حساب می آید، خاطرنشان کرد: از مجموع 62 واحد غذایی ساری دارای پروانه بهره برداری از دو سازمان صنعت و جهاد کشاورزی 27 واحد و در شهرستان جویبار از 9 واحد موجود تنها 4 واحد در حال حاضر فعال هستند.
 
وی تصریح کرد: صنعت غذا در ساری موجب اشتغال هزار و 394 نفر و در شهرستان جویبار موجب فعالیت 373 نفر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار