مشاور هسته ای کاخ سفید تصریح کرد در مسائل هسته ای، تحریم به تنهایی بی فایده است.
کد خبر: ۴۴۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲ 26 June 2017
به گزارش تابناک : مشاور هسته ای کاخ سفید تصریح کرد در مسائل هسته ای، تحریم به تنهایی بی فایده است.
جوزف سیرین سیونی رئیس بنیاد تحقیقاتی پلاوشرز که از صاحبنظران جدی در آمریکا و طرف مشورت درباره سیاستهای هسته ای دولت آمریکا درباره ایران و کره شمالی بوده است در گفتگو با شبکه سی ان ان گفت: «آمریکا باید برای اعمال تحریمهای بیشتر ضدکره شمالی تلاش کند.

باید تلاش کرد چین را نیز در این مسیر همراه کرد. اما باید توجه داشت که تحریمها هرگز به تنهایی نمی تواند همه مشکلات را حل کند. در طول تاریخ هیچ کشوری به علت رژیم تحریمهای مربوط به تسلیحات هسته ای مجبور به تسلیم نشده یا رژیم حاکم بر آن سرنگون نشده است.

اما بسیاری از کشورها در طول تاریخ، متقاعد شده اند که از تسلیحات هسته ای خود دست بکشند. درباره قضیه کره شمالی نیز همین مسئله مطرح است. چین حاضر است در این قضیه همکاری بیشتری داشته باشد اما می خواهد بداند برنامه آمریکا چیست. چین می خواهد بداند آیا برای نمونه، آمریکا حاضر است با کره شمالی وارد گفتگو شود.

جوزف در ادامه افزود: مشکل اصلی در حال حاضر این نیست که کره شمالی لجاجت دارد و حاضر نیست گفتگو کند بلکه برعکس، پیونگ یانگ حاضر به گفتگو است. مشکل اصلی این است که آمریکا خط مشی مشخصی درباره کره شمالی ندارد.

آمریکا تلاش کرده است این مسئله را به نوعی به چین برون سپاری کند با این تصور که چین می تواند این مشکل را حل کند. این درحالی است که این تصور، همواره تصوری تخیل آمیز بوده است. سیاست آمریکا درباره کره شمالی چیست؟ خط مشی آمریکا درباره کره شمالی، فاقد انسجام است. چین و کره جنوبی و ژاپن نمی دانند سیاست آمریکا درباره کره شمالی چیست.

دولت آمریکا با خیال و توهم در این مسیر حرکت می کند و علت این وضعیت نیز آن است که دولت از کارشناسانی بهره نمی گیرد که می توانند این کار را انجام بدهند. در وزارت امورخارجه آمریکا افرادی منصوب نشده اند که می دانند چگونه این کار را انجام بدهند.

 



منبع : سی ان ان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار