در درمان این نوع بیماریها ابتدا باید مشکلات بافت سخت درمان شوند
در عمل جراحی فک ، استخوان از محل هایی مشخص جدا میشود و سپس فک به محل جدید برده شده و با پیچ و پلاک ثابت میشود . وی ادامه داد: پس از جراحی بیمار به مدت یک تا دو هفته از غذای نرم استفاده میکند و دهانش بسته است و پس از آن به تدریج غذا خوردن بیمار عادی میشود .
کد خبر: ۴۴۵۱۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱ 20 June 2017
به گزارش تابناک مازندران، دکتر اویس خاکباز متخصص جراحی فک و صورت و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از قبول هزینه های جراحی فک و صورت توسط بیمه های درمانی خبر داد .
 
دکتر خاکباز گفت: ناهنجاریهای ناحیه فک و صورت بر هر دوقسمت بافت سخت (یا استخوان ها) و بافت نرم (یا عضلات و چربی و بافت عصبی ) اثر می گذارند و رشد عادی آن ها را دچار اختلال می کنند و در واقع بافت نرم از بافت سخت زیرین خود تبعیت می کند به همین دلیل در درمان این ناهنجاریها باید هر دو قسمت را در صورت لزوم درمان نمود .
 
وی ادامه داد : در درمان این نوع بیماریها ابتدا باید مشکلات بافت سخت (استخوانها) درمان شوند چون استخوانها مانند داربست و اسکلت ، بافت نرم را در جای خود نگه میدارد ، برای ترمیم بافت نرم ابتدا باید داربست آن را اصلاح کرد .
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: جراحی که برای اصلاح استخوانهای فک بکار میرود ، جراحی ارتوگناتیک نام دارد که بر خلاف آنچه مشهور است بیمه های درمانی آن را پذیرفته اند.
 
وی ادامه داد: این جراحی ها نه تنها جزء جراحی های زیبایی محسوب نمی شوند بلکه کاملاً درمانی هستند چون باعث از بین بردن نقص بدن شده و کارائی اعضاء حیاتی بدن مانند فک (برای غذا خوردن و صحبت کردن) و بینی (برای تنفس) را بهبود بخشیده و به حالت عادی نزدیک می کند به همین علت مورد قبول بیمه های درمانی می باشند.
 
دکتر خاکباز گفت: مطمئنا وقتی تناسب و روابط اعضاء صورت بهبود پیدا می کند و به حالت استاندارد نزدیک می شود ، بر روی ظاهر اثر مطلوبی خواهد داشت .
 
وی ادامه داد: جراحی ارتوگناتیک ، عملی است که بر روی استخوانهای فک و صورت انجام میشود و برای اینکه این عمل انجام شود ابتدا از سر و صورت بیمار رادیوگرافی استاندارد تهیه شده و با آنالیز این رادیوگرافی ها ، مقدار و جهت جابه جایی فک حین جراحی مشخص می شود.
 
 متخصص جراحی فک و صورت بیان داشت: در عمل جراحی فک ، استخوان از محل هایی مشخص جدا میشود و سپس فک به محل جدید  برده شده و با پیچ و پلاک ثابت میشود .
وی ادامه داد: پس از جراحی بیمار به مدت یک تا دو هفته از غذای نرم استفاده میکند و دهانش بسته است و پس از آن به تدریج غذا خوردن بیمار عادی میشود .
 
دکتر خاکباز  اضافه کرد: جوش خوردن استخوان فک مانند استخوانهای دیگر بدن یک تا یک و نیم ماه طول میکشد که فقط بیمار در چند هفته اول باید مراقب حرکات و فشارهای روی فک خود باشد.
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار