هر دم از این باغ دمی می رسد
متاسفانه افراد سود جو راه دور زدن قانون را خوب یاد گرفتند. دریک منطقه به بهانه ساخت مهمانسرای بهزیستی هتل های گرانبهایی ساخته می شود ! در شهری دیگر زمین کشاورزی ابتدا به باغ و سپس به منطق مسکونی مبدل گردید!؟ تاسف بارتر این که سود جویان به جنگلها هم رحم نمی کنند و در دل جنگل دست به ساخت و ساز انبوه زده اند ولی انگار نه انگار ؟ اتفاقی در این استان رخ داده است ..مقام معظم رهبری در زمینه عوارض و مشکلات فراوانی که برای ساخت و سازهای غیرمجاز رخ داده، اخطارهای فراوانی داده‌اند.
کد خبر: ۴۴۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳ 13 June 2017
 به گزارش تابناک مازندران، چند سال پیش هنگامی که از خیابانها و روستاهای شهرهای شمالی کشور گذر می کردیم نظاره گرباغات زیبا ، جنگلهای سر به فلک کشیده و دشتهای سرسبز و چشم نواز بودیم و از داشتن چنین نعمتهایی به خود می بالیدیم ولی متاسفانه چندسالی ست که بسیاری از این اراضی زیبا جای خود را به ویلا ها و شرکتهایی داده اند که در دل دشت و باغات ناگهان سر برافراشته اند؟
 
و به میزان زیادی از اراضی را اشغال نموده اند و از طراوت و سرسبزی این دیار زیبا کاسته اند. ضمنا مقام معظم رهبری در زمینه عوارض و مشکلات فراوانی که برای ساخت و سازهای غیرمجاز رخ داده، اخطارهای فراوانی داده‌اند.
 
متاسفانه افراد سود جو راه دور زدن قانون را خوب یاد گرفتند. دریک منطقه به بهانه ساخت مهمانسرای بهزیستی هتل های گرانبهایی ساخته می شود !
 در محله ای دیگر به بهانه ساخت خانه سالمندان زمین کشاورزی به منطقه بزرگ توریستی تبدیل می شود؟
 
 در شهری دیگر زمین کشاورزی ابتدا به باغ و سپس به منطق مسکونی مبدل گردید!؟  تاسف بارتر این که سود جویان به جنگلها هم رحم نمی کنند و در دل جنگل دست به ساخت و ساز انبوه زده اند ولی انگار نه انگار ؟ اتفاقی در این استان رخ داده است .... ...
 
بررسی آماری نشان می‌دهد که بسیاری از مراکز دولتی در این ایام برای اسکان گردشگران انتخاب می‌شود که عواید حاصل از حضور مسافران در این بخش در اختیار وزارتخانه‌ها قرار می‌گیرد و مازندران از این بخش سهمی ندارد. اندک سهم حضور مسافران در مراکز اقامتی خصوصی به صورت مالیات دریافت می‌شود که درآمدهای مالیاتی این بخش در سایر امور هزینه می‌شود و سهم گردشگری در این بخش به شدت مغفول است.
 
باید قبول کنیم که زیرساخت‌های مازندران در زمینه جذب گردشگر بسیار ضعیف است، هزینه هتل‌ها و مراکز اقامتی به توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند متناسب با درآمد مردم نیست، سهم درآمدی مشخصی از بابت حضور گردشگر در استان تدوین نشده است، متولیان استانی به جای بوق و کرنا کردن تعداد مسافران به دنبال جذب اعتبارات نیستند و در نهایت زباله معضل جدی مازندران است که در زمان حضور گردش میزان انباشت زباله در استان افزایش می‌یابد ولی برنامه مدونی از این بابت در این استان وجود ندارد .
 
امیدواریم مسئولان ذیربط اوامر مقام معظم رهبری را باجدیت پی گیری کنند و مانع سودجویی یشتر دلالان نااهل شوند...
 
به هر حال امیدواریم مسئولین امر که با تخلفات کوچک قشر ضعیف جامعه بشدت برخورد می کنند در اینگونه موارد هم رفتار عادلانه ای داشته باشند و ضمنا اگرپاسخی دارند به این پرسش ها پاسخ دهند تا شاید ما هم از توهم در بیاییم....
عاقلان دانند
 
به هر روی تکلیف هزارن هکتار زمین کشاورزی که از روی رابطه و ....به ویلا و اماکن تفریحی برای سرمایه داران تبدیل شده است چه می شود ؟ با تحقیق به عمل آمده کارشناسان مربوطه عنوان کردند که طبق قانون، امکان تبدیل زمین کشاورزی به مسکونی وجود ندارد، بنا بر این ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی از نظر قانونی خلاف آشکار است و تنها با دور زدن قانون این امر میسر می شود پس با این حساب هرگونه وجهی که در این میان رد و بدل شود، غیرقانونی ست.....
 
 
 
 مسعود پاشنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
راهگشا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
منابع ملی در حال فنا شدنه کسی هم به فکرش نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار