در دولت تدبیر و امید به این مسئله توجه ویژه ای شده و امیدوارم با گرایش رییس دولت به مسئله حفظ ذخایر و محیط زیست بتوانیم با تلاش صیادان و شیلات دوباره تولید را به 7000 تن افزایش دهیم.
کد خبر: ۴۳۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷ 30 May 2017
 ایسنا، حسین علی رستمی در مراسم رهاسازی و تکثیر نیمه طبیعی ماهی سفید که با حضور مسئولان استانی و شهرستان انجام شد، بیان  کرد: در سال های گذشته متوسط صید در دریای خزر حدود 7000 تن بوده که امروز به 3500 تن کاهش پیدا کرده است و این به دلیل عدم توجه به منافع اقتصادی دریا است.
 
وی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید به این مسئله توجه ویژه ای شده و امیدوارم با گرایش رییس دولت به مسئله حفظ ذخایر و محیط زیست بتوانیم با تلاش صیادان و شیلات دوباره تولید را به 7000 تن افزایش دهیم.
 
رستمی با بیان اینکه حداقل 10 درصد ذخایر را می توان با زیستگاه مصنوعی ایجاد کرد، افزود: با تعداد 54 تعاونی پره در سطح استان حداقل 25 منطقه برای تکثیر مصنوعی ماهیان فراهم شده است.
 
این مسئول درباره ایجاد زیستگاه های مصنوعی عنوان کرد: در تمام دنیا برای بازسازی ذخایر مکان هایی وجود دارد و اکنون در دریای خزر که زیستگاه آن قبلا دچار خسارت شده است در راستای افزایش تولید تلاش می کنیم.
 
مدیرکل شیلات مازندران با اعلام اینکه با افزایش صید ماهی در دریای خزر به هفت هزار تن، 250میلیارد تومان صرفه اقتصادی ایجاد می شود در حالی که امروز با 3500 تن صید، تنها 80میلیارد تومان از صید ماهیان استخوانی درآمد حاصل می‌شود که تقریبا یک سوم مقدار گذشته شده است.
 
وی همچنین درباره چگونگی افزایش درآمد از صید اظهار کرد: حفاظت از رودخانه‌هایی که محل تکثیر طبیعی هستند و حفظ محیط زیست و با روش تکثیر نیمه مصنوعی در کارگاه شهید رجایی شیلات و این روش در تعاونی‌های پره ماهیگیری توان افزایش درآمد وجود دارد.
 
وی در پایان گفت:برنامه امروز ما در واقع بهره‌برداری از زیستگاه مصنوعی ماهی سفید بود که توسط خود صیادان تعاونی پره وحدت محمودآباد اجرا شده و امیدواریم که فرهنگ بازسازی و ذخیره سازی در بین صیادان  مازندران اجرا شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار