معاون فرماندار نورگفت: دریا باید منبع درآمد باشد و شهرداران با برپایی کمپ استراحت و فروش خدمات درآمدزایی‌ کنند.
کد خبر: ۴۳۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹ 29 May 2017
 سرای نور، جلسه ستاد طرح سامان‌دهی دریا در فرماندهی نور تشکیل شد.
 
سعید یزدانی در این جلسه جاذبه دریا را سبب حضور گردشگران در منطقه نام برد و اظهارکرد: با کاهش 50 درصدی غریق در سال گذشته رتبه نخست استانی در طرح دریا را کسب کردیم اما هدف ما در شهرستان نداشتن غریق است که برای رسیدن به این هدف باید تلاش کنیم.
 
وی گفت: صنعت گردشگری سبب رونق اقتصادی است و ما به عنوان میزبان باید تلاش کنیم تا زمینه رضایت گردشگران را در شهرستان فراهم کنیم،هرچند سال گذشته هرهشت غریق خارج از طرح دریا غرق شدند اما حفظ جان انسان‌ها برای ما در الویت قرار دارد.
 
معاون فرماندار نور با اشاره به طرح دریا به ویژه در مرکز شهر نورتصریح کرد: شهرداران به ویژه در مرکز شهر باید نگاه دقیق و جدی‌تری به این امر داشته باشند زیرا طبق تجارب گذشته تا پایان ماه مبارک رمضان به علت حجم کم گردشگر یک طرح زوج و فرد کفایت می‌کند اما بعد ماه مبارک با حجم بالای گردشگر روبروهستیم که باید یک طرح دیگر اضافه شود.
 
این مسئول با ضروری دانستن جانمایی مناسب برای اجرای طرح‌ها در شهرستان بر داشتن کارت و آمادگی جسمانی ناجیان غریق تأکید کرد و افزود: امسال در طول مسیر منطقه پرخطر و چند منطقه‌ای که در گذشته غریق داشتیم باید ناجیان باتجربه، توانمند و با آمادگی جسمانی لازم حضور داشته باشند.
 
یزدانی با اشاره به مصوبه فرمانداری برای فروش خدمات به گردشگران اظهارکرد: صنعت گردشگری توریستی در دنیا منبع درآمد محسوب می‌شود اما دریا درمنطقه ما ایجادهزینه می‌کند.
 
وی‌گفت: دریا باید منبع درآمد باشد و شهرداران با برپایی کمپ استراحت و فروش خدمات درآمدزایی‌ کنند و نباید از محل عوارض غیر دریا برای دریا هزینه کنند زیرا حق و حقوق شهروندان تضییع می‌شود.
 
معاون فرماندار نور برنامه‌های فرهنگی سپاه را در سال گذشته بسیار ارزنده و مؤثر نام برد و افزود: نصب لوازم صوتی برای پخش اذان، پیام‌های تبلیغاتی، فرهنگی، هشدار و اعلام وضعیت دریا برای گردشگران و تابلوهای بهداشتی ضروری است.
 
این مسئول در پایان یکی از دلایل کاهش غریق را حضور مستمر هلال احمر نام برد وبر افزایش نیروی هلال احمر، نصب دکل دیدبانی ناجی غریق، ساماندهی اسب‌سواران و موتورسواران تأکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار