رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت از احقاق حقوق هشت موقوفه در نوشهر و چالوس به ارزش 800 میلیارد ریال در یک سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۴۳۲۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱ 29 May 2017
بهزاد صادقی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به منظور احقاق حقوق اوقاف و امور خیریه در یک سال گذشته هشت دادنامه برای احراز وقفیت به ارزش 800 میلیارد ریال تقدیم مراجع قضایی در نوشهر و چالوس شد که پس از صدور رای به این میزان موقوفه به این سازمان برگشت.
 
وی تصریح کرد: مهم ترین آنها زمین 2 هکتاری ساحلی به ارزش بیش از 300 میلیارد ریال در شهر نوشهر بوده است.
وی همچنین اخذ اسناد مالکیت موقوفات عامل بسیار موثر در جلوگیری از تصرف اموال توسط افراد سودجو عنوان کرد و گفت : در این راستا در سال گذشته نیز 17 سند مالکیت اخذ شد و تعداد اسناد اخذ شده به 27 سند رسید.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت گفت: امسال نیز سه موقوفه در این شهرستان ها در زمینه های مختلف به ثبت رسید.
صادقی وقف یک زمین ساحلی در نوشهر به ارزش 10 میلیارد ریال برای بازسازی امامزاده محمد نوشهر، هفت هزار مترمربع زمین در کشک کجور برای ایجاد قبرستان و وقف 300 مترمربع زمین در روستای اکبرآباد چالوس برای ساخت مسجد را از وقف های انجام شده عنوان کرد.
وی با اشاره به هزینه 10 میلیارد ریالی برای تکمیل بنای امامزاده محمد نوشهر در سال گذشته گفت : پیشرفت فیزیکی بنای این امامزاده از 35 درصد به 60 درصد رسیده است.
وی تصریح کرد: بنای امامزاده عبدالله کینج کجور نیز با کمک یک میلیارد ریالی خیرین روستا به 80 درصد پیشرفت فیزیکی رسید.
به گفته وی، برای تکمیل این بناها نیازمند مساعدت مردم هستیم.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت، همچنین گفت: طرح های ضیافت الهی امسال نیز با اعزام 10 مبلغ روحانی به مناطق محروم و بقاع متبرکه شهرستان و طرح نشاط معنوی که شامل آموزش کلاس های قرآنی و برپایی خیمه معرفت و مشاوره خانواده در ماه رمضان نیز در حال اجرا است.
شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت دارای 96 امامزاده و 367 مسجد و بیش از 2 هزار و 250 رقبه هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار