تیم‌های فوتبال منچستر یونایتد و آژاکس دیدار فینال رقابتهای لیگ اروپا را در استکهلم برگزار کردند که طی آن شاگردان مورینیو با نتیجه ۲ بر صفر حریف خود را شکست دادند و جام را بالای سر بردند.
کد خبر: ۴۲۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۰ 25 May 2017
 مهر، تیم های فوتبال منچستر یونایتد و آژاکس آمستردام چهارشنبه شب دیدار فینال رقابتهای لیگ اروپا را در استکهلم سوئد برگزار کردند که در پایان تیم منچستر یونایتد ۲ بر صفر پیروز شد و جام قهرمانی را بالای سر برد.
 
این بازی با یک دقیقه سکوت به خاطر حادثه تروریستی شهر منچستر آغاز شد. در دقایق ابتدایی نیمه نخست این تیم منچستر یونایتد بود که با بازی رو به جلوی خود تیم آژاکس را تحت تاثیر قرار داد اما آژاکس خیلی سریع خود را در زمین پیدا کرد و با ضربه ترائوره خطرساز شد.
 
منچستر یونایتد در دقیقه ۱۸ به گل رسید. شوت پای چپ پل پوگبا پشت محوطه جریمه آژاکس با برخورد به مدافع حریف تغییر مسیر داد و به درون دروازه رفت. بعد از این گل تیم آژاکس تلاش بیشتری به خرج داد اما یونایتد در ضد حملات خطرساز بود. شاگردان مورینیو در نهایت با بازی کنترلی خود نیمه نخست را با برتری یک بر صفر به رختکن رفتند.
 
با شروع نیمه دوم تیم منچستر یونایتد خیلی زود به گل دوم رسید. در دقیقه ۴۸ هنریک مخیتاریان با تیزهوشی و ضربه دیدنی خود دروازه آژاکس را گشود تا حاشیه امنیت خوبی برای شاگردان مورینیو ایجاد شود.
 
آژاکس مثل نیمه نخست با پاسکاری های خوب و سرعت بالا سعی در خلق موقعیت روی دروازه یونایتد داشت اما برنامه این تیم تا یک سوم دفاعی حریف خوب پیش می رفت و مدافعان یونایتد کمتر فضای لازم را به مهاجمان حریف دادند.
 
تیم آژاکس در دقیقه ۸۸ یک موقعیت خوب گلزنی را بدست آورد که رومرو دروازه بان شیاطین سرخ مهاجم تیم هلندی را ناکام گذاشت. آژاکس در دقایق پایانی توان لازم را برای گشودن دروازه حریف نداشت و بازی با برتری ۲ بر صفر شاگردان آقای خاص خاتمه یافت.
 
ژوزه مورینیو که در این فصل هدایت منچستر یونایتد را بر عهده گرفته بود در نخستین سال حضورش در این تیم توانست قهرمانی لیگ اروپا را برای هوادران این تیم به ارمغان بیاورد. منچستر یونایتد با این قهرمانی جواز حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را نیز کسب کرد.
 
این مربی پیش تر با شیاطین سرخ جام اتحادیه انگلیس را نیز فتح کرده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار