همزمان با فرا رسیدن ماه ضیافت الهی، 56 مسجد شرق پایتخت عطر افشانی و غبار روبی می شوند.
کد خبر: ۴۲۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 24 May 2017
مهندس بهمن نوری شهردار منطقه 8 با اعلام این مطلب گفت: در شرق تهران 56 مسجد وجود دارد و قرار است با همکاری هیئت امناء و شهروندان این مساجد تا هفته اول خرداد ماه و قبل از شروع ماه مبارک رمضان نظافت شوند.

وی افزود: این طرح که با مشارکت شهرداری و مساجد سطح منطقه انجام می شود ؛ شامل دو مرحله است: مرحله اول آن (قالیشویی مساجد) و بخش دوم که فضاسازی نمای بیرون مساجد از جمله جدول کشی ، گل کاری و تعمیرات و.. است دردست اجرا است.
وی با اشاره به اینکه مساجد مهم ترین پایگاه دینی محلات هستند افزود: با توجه به سیاست مسجد محوری شهرداری تهران، زیبا سازی و بهسازی مساجد سطح منطقه هشت ، در دستور کار قرار گرفته است.
نوری در ادامه تصریح کرد: در این آیین غباروبی برای نظافت مساجد مواد پاک کننده و خوشبو کننده در اختیار خادمان و اهالی محله قرار می گیرد. همچنین شستشوی نمای ظاهری مساجد و گنبد و مناره ها نیز توسط شهرداری انجام و برخی از نواقص ظاهری مساجد نیز تعمیر شده و روشنای آنها تامین می شود.
شهردار منطقه 8 با اشاره به اینکه همه اهالی می توانند در این مراسم پرفیض شرکت کنند؛تاکید کرد: با شروع ماه مبارک رمضان و با همکاری های انجام شده، قرار است در 56 مسجد منطقه، نماز صبح به صورت جماعت اقامه شود تا اهالی در این ماه از فیض و برکت نماز جماعت صبح بی نصیب نمانند.
نوری گفت: هم چنین با همکاری مساجد و شورایاری ها برنامه های ویژه ای در شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) اجرا می شود.
وی با اشاره برنامه های اجرایی در ماه ضیافت الهی افزود: برگزاری محافل انس با قرآن برگزاری مراسم مولودی خوانی در روز جشن میلاد کریم اهل بیت، احیای شب های قدر و سفره های افطاری از جمله برنامه های پیش بینی شده در ماه مبارک رمضان است.
نوری اظهار داشت: همچنین برای شهروندان و دانش آموزان سطح منطقه علاوه بر برنامه های انجام شده در مساجد؛ تورهای گردشگری به اماکن زیارتی، مسابقات و جشنواره های فرهنگی ورزشی، همایش ها و ایستگاه های تفریحی و سلامت و همچنین دوره های آموزشی متناسب با این ماه نیز در نظر گرفته شده است.
شهردار منطقه 8 گفت: در حوزه سلامت برنامه های چون کارگاه آموزش سلامت معنوی، ویژه روزه داران، کارگاه آموزشی اصول تغذیه و نقش روزه در سلامت روان، کارگاه آموزشی تغذیه مناسب هنگام سحر و کارگاه خود شناسی در سراهای محلات برگزار می شود.
وی تصریح کرد: در حوزه ورزش نیز برنامه هایی چون مسابقات ورزشی محلات بانوان و آقایان (جام رمضان) در رشته ای تنیس روی میز، شطرنج، فوتسال، ورزش باستانی، کاراته وکشتی، ایستگاه های تندرستی در بوستان های بزرگ سطح منطقه، همایش پیاده روی و دوچرخه سواری اجرا می شود.
نوری گفت: به منظور تکریم و احترام به خانواده ایتام و زنان سرپرست خانوار، ضمن اهداء سبد کالا و کارت های ورزشی به این بزرگواران، مراسم ضیافت الهی و افطاری نیز برای این عزیزان تدارک دیده شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار