مراسم رونمایی از کتاب "کوروش بزرگ" با اعلام رسمی سازندگان این اثر برای شروع پروژه سینمایی کوروش، دیروز با حضور مسعود جعفری جوزانی نویسنده و کارگردان اثر و جمعی دیگر از هنرمندان برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰ 24 May 2017

بلاغ، مراسم رونمایی از کتاب "کوروش بزرگ" با اعلام رسمی سازندگان این اثر برای شروع پروژه سینمایی کوروش، دیروز با حضور مسعود جعفری جوزانی نویسنده و کارگردان اثر و جمعی دیگر از هنرمندان برگزار شد.




علی نصیریان، پوران درخشنده، آنا نعمتی، سیروس ابراهیم‌زاده، پوران درخشنده، جمشید هاشم‌پور، کتایون ریاحی، داریوش ارجمند و امین تارخ از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

داریوش ارجمند در ابتدای رونمایی این کتاب گفت: کوروش از جایگاه تاریخی بسیار با ارزشی برخوردار است و خوشحالیم که جعفری جوزانی می‌خواهد این دردانه تاریخ ایران را به تصویر کشد. کوروش بزرگ اثری بسیار گران است و جعفری جوزانی تمام زندگی خود را برای ساخت این فیلم قرار داده است.

علی نصیریان به عنوان سخنران بعدی رو صحنه آمده و گفت: نمی‌دانستم زنده یاد علی معلم در این پروژه سهیم است و امروز که شنیدم سال‌ها به فکر ساخت این فیلم بود خوشحال شدم. ساخت یک چنین کارهایی بسیار سخت و پر از مشکل است به عنوان مثال ساخت فیلم و تئاتر در زمینه شاهنامه هیچ وقت خوب از آب درنیامده چرا که فاصله این اسطوره‌ها با دنیای امروز ما بسیار زیاد شده و آن‌ها را تبدیل به ماورا کرده است.

وی افزود: فکر می‌کنم برای یک پروژه ملی نباید از رابرت دنیرو یا هر هنرپیشه خارجی استفاده کنیم فکر می‌کنم ما عرضه ساخت چنین فیلمی را داریم. معنی ندارد هنرپیشه خارجی نقش کوروش را بازی کند. البته این را باید گفت که سینمای ایران نیاز به ابزار و تکنولوژی لازم برای ساخت این فیلم دارد که می‌توان از خارج از کشور دریافت کرد.

آذر معماریان همسر علی معلم در ادامه برنامه در طی سخنانی گفت: جسارت صداقت در گفتار و رفتار علی معلم بر هیچ کس در سینمای ایران پوشیده نیست. وی همکارانش را از جنس خود انتخاب می‌کرد و به همین دلیل با جوزانی همرا شد.

مسعود جعفری جوزانی در بخش‌های پایانی این برنامه بیان کرد: من و علی خیلی وقت است که رفیقیم. فکر می‌کنم آدم‌ها نمی‌میرند آدم‌ها شکل عوض می‌کنند. آدم‌ها هر فکری کنند می‌توان آن را اجرایی کرد. هر فکری در ذهن بشر شکل بگیرد قابل اجرا است.

وی ادامه داد: افراد بسیاری در شکل گیری این پروژه ما را همراهی کردند که از آن جمله می‌توان به دکتر نامجو پسر ژاله علو اشاره کرد که بدون هیچ مزدی از انگلستان متونی را ترجمه کرد و در اختیار ما گذاشت. بر اساس این فیلم شهری بنا می‌شود که در آینده دیگر سینماگران از آن استفاده کنند و کارهای باستانی را در آن بسازند.

برخلاف قرار قبلی درخصوص زمان شروع این پروژه هیچ اطلاعاتی به خبرنگاران و حضار داده نشده و مراسم با پذیرایی و خوش و بش هنرمندان به پایان رسید./ر
کد مطلب: 293176
 
مرجع : افکارنیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار