کشفیات کلاهبرداری ها در مازندران در ماه گذشته 102 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۴۲۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳ 22 May 2017
سرهنگ پهلوانی رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: کارشناسان و ماموران دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس با همکاری دیگر عوامل انتظامی استان اردیبهشت امسال بیش از 179 فقره انواع پرونده های کلاهبرداری را کشف کردند.
 
 
وی با بیان اینکه این میزان کشف در مقایسه با وقوع 102 درصد افزایش را نشان می دهد افزود: در حوزه مبارزه با جعل نیز ماموران پلیس آگاهی بیش از 54 فقره پرونده را کشف کردند که در مقایسه با وقوع 90 درصد افزایش داشته است.
 
 
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران با بیان اینکه عدم اگاهی از قوانین و شیوه های صحیح مبادلات و برقراری ارتباطات یکی از علل مهم وقوع کلاهبرداری و جعل است، گفت: در معاملات ممکن است به افرادی برخورد کنید که از راه های غیرقانونی به دنبال کسب درآمدهای نامشروع برای خود هستند.
 
 
سرهنگ پهلوانی افزود: هر چند قانون برای مجازات این افراد تمهیداتی را در نظرگرفته است، لکن شهروندان نیز باید با بالابردن سطح آگاهی و رعایت نکات مهم در انجام معاملات از وقوع جرم پیشگیری کنند.
 
 
وی به شهروندان برای پیشگیری از جرم کلاهبرداری و جعل توصیه کرد معاملات و قراردادهای خود را در مراکز رسمی و قانونی انجام داده و به ثبت برسانید تا از دخل و تصرف در آن جلوگیری شود.
 
 
سرهنگ پهلوانی تاکید کرد مراقب باشید در دام جاعلان و کلاهبردارانی که مدعی اخذ گواهینامه و کارت معافیت یا پایان خدمت هستند گرفتار نشوید و از مدارک شناسایی خود مانند شناسنامه، کارت ملی و گذرنامه مراقبت کنید.
 
 
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه برخی جرایم جعل و کلاهبرداری در حوزه خرید و فروش املاک صورت می پذیرد، افزود: در هنگام خرید یا اجاره محل سکونت یا دفترکار از مالک بودن طرف مقابل اطمینان حاصل کنید.
 
باشگاه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار