مادران باردار ذهن خود را بر روی فواید زایمان طبیعی متمرکز نمایند
هدف از ترویج زایمان طبیعی، از مهمترین بسته‌های حمایتی طرح تحول نظام سلامت است که به ارتقای شاخص‌های سلامت مادران و نوزادان کمک می‌کند. که در راستای افزایش رضایت‌مندی مردم در بهره‌مندی از خدمات بهداشتی و درمانی با استفاده از بودجه دولتی و با هدف بهبود کیفیت خدمات در حال اجراست.
کد خبر: ۴۲۸۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ 22 May 2017
به گزارش تابناک مازندران،  دکتر محمود صادقی رئیس این مرکز ، از برگزاری کارگاه طراحی"زایمان پوستر" برای اولین بار در کشور خبر داد.
 
 صادقی گفت: بسته ترویج زایمان طبیعی، از مهمترین بسته‌های حمایتی طرح تحول نظام سلامت است که به ارتقای شاخص‌های سلامت مادران و نوزادان کمک می‌کند. که در راستای افزایش رضایت‌مندی مردم در بهره‌مندی از خدمات بهداشتی و درمانی با استفاده از بودجه دولتی و با هدف بهبود کیفیت خدمات در حال اجراست.
 
وی از افزایش مراجعه کنندگان با اجرای طرح تحول سلامت خبر داد و افزود: هدف دولت ارائه خدمات مطلوب مراکز درمانی از نظر کمی، کیفی و دستیابی به این مهم است.
 
دکتر صادقی ریاست بیمارستان روحانی گفت : ترویج زایمان طبیعی در راستای اهداف طرح تحول نظام سلامت و کاهش آمار زایمان سزارین محقق نمی شود مگر با فراهم سازی بسترهای آن.
 
این مسئول ادامه داد: باید جهت کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی در طبقات مختلف جامعه به فرهنگ سازی و مشاوره های درست پرداخت تا خانم های عزیز از مزایا و محسنات زایمان طبیعی بیشتر اطلاع پیدا کنند.  
 
 کارگاه طراحی
 
وی گفت: کارگاه طراحی"زایمان پوستر" برای اولین بار در کشور با حضور طراحان و گرافیست های برتر استان مازندران در بیمارستان روحانی برگزار شد که به عنوان طرحی نو در راستای ترویج زایمان طبیعی بود.
 
دکتر صادقی ادامه داد: این کارگاه عملی با حضور 27 دانشجو و طاراحان برتر دانشگاه های الزهرا(س) و امام صادق(ع) بابل و قدسیه ساری بمدت 2 روز در روزهای 30 و 31 اردیبهشت 96 برگزار شد .
 
این مسئول اضافه کرد: آثار برتر ضمن حضور در نمایشگاه، داوری و تقدیر خواهند شد.  
رئیس بیمارستان آیت‌الله روحانی(ره) بابل ادامه داد: تجهیز و بهینه سازی کلاس آمادگی زایمان طبیعی، نصب بنرهای مختلف در سطح شهرهای بابل، بابلسر و کیاکلا، چاپ و توزیع تعداد 15 هزار بسته فلش کارت در مصلی نماز جمعه شهرهای بابل، ساری، قائمشهر، آمل، بابلسر، امیرکلا و مرزیکلا ،همچنین در هیئت‌های مذهبی و ادارات شهرستان ، برپایی غرفه های ترویج زایمان در سطح شهر بابل، ساخت و پخش کلیپ های ویدئویی در تلویزیون های شهری و... از جمله فعالیت‌های انجام شده راستای ترویج زایمان طبیعی این مرکز بوده است تا بتوانیم گامی مهم در راه ترغیب بانوان باردار به انجام زایمان طبیعی برداریم .
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: رایگان شدن تعرفه زایمان طبیعی، اجرای طرح پزشک مقیم رشته‌های داخلی، بیهوشی و زنان، رایگان شدن تعرفه کلاس‌های آمادگی برای زایمان و خوشایند سازی و نو سازی بلوک زایمان ، خرید تجهیزات مورد نیاز ، انجام مراقبت‌های پیش و حین بارداری، برگزاری کلاسهای آمادگی برای زایمان از جمله برنامه‌های بسته ترویج زایمان طبیعی طرح تحول نظام سلامت در این مرکز بوده است.
 
دکتر صادقی تصریح کرد: کلاسهای آمادگی برای زایمان فیزیولوژیک (زایمان طبیعی در کنار همراه آموزش دیده ) بصورت کاملا رایگان در روزهای زوج شیفت صبح و روز یکشنبه شیفت عصر برگزار می باشد که همشهریان و هم استانی های عزیز میتوانند در طی 8 جلسه از این کلاسها بهره مند گردند.
 
وی خاطر نشان کرد : انجام زایمان طبیعی در این مرکز بصورت کاملا رایگان انجام می گردد و همچنین مادران باردار می توانند از روش های تسکین درد زایمان دارویی( بی حسی اپیدورال) و بی دردی غیر دارویی در این مرکز بهره مند شوند.
 
دکتر محمود صادقی همچنین از امکان زایمان طبیعی بعد از سزارین در زایمان قبلی خبر داد و گفت: مادرانی که در زایمان قبلی خود سزارین انجام دادند می توانند با نظر و مشورت پزشک معالج خود زایمان طبیعی را انتخاب کنند و از مزایای این روش بهره مند گردند.
وی گفت : مادران باردار چنانچه ذهن خود را بر روی فواید زایمان طبیعی متمرکز نمایند و بر فواید آن آگاهی کامل داشته باشند ، می توانند با اعتماد به نفس زایمان طبیعی ایمن و موفقی را با خاطره ای خوش به پایان برسانند.
 
دکتر صادقی بیان داشت : به زایمان طبیعی فکر کنید و  تمام هم و غم خود را برای سالم پشت سرگذاشتن دوران بارداری خود بگذارید، باشد که در این پدیده ی خلقت که شروعی به وسعت کهکشان و به زیبایی رنگین کمان می باشد موفق باشید.
 
 
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار