دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی مازندران اعلام کرد تنها افرادی واجد شرایط رای دادن برای انتخابات شوراهای اسلامی روستاها هستند که مصادیق سکونت در روستا برابر ماده 25 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی برای آنان قابل انطباق باشد .
کد خبر: ۴۲۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۸ 19 May 2017
 ایرنا ، نوروز احسانی پنجشنبه شب و ساعاتی پیش از آغاز فعالیت شعبه های اخذ رای ، اطلاعیه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور را برای رسانه ها ارسال کرد که در آن مصادیق چهارگانه برای رای دادن شورای اسلامی روستاها به شرح زیر اعلام شده است .
* اشخاص یا افراد تحت تکفل آنان باید حداقل یک سال قبل از انتخابات در آن حوزه انتخابیه سکونت داشته باشند.
* اشخاصی که در آن حوزه انتخابیه دارای اموال غیرمنقول مانند مسکن ، زمین ، باغ و غیره باشند.
* اشخاصی که در روستاها به صورت مستقیم به فعالیت در زمینه مشاغل کشاورزی ، دامداری ، باغداری ، صنایع روستایی یا صید اشتغال دارند ساکن آن حوزه انتخابیه محسوب می شوند .
* افرادی که به صورت غیر مستمر (حداقل 2 روز در هفته ) در روستاها ساکن هستند و بقیه روزهای هفته را در شهرهای بالای یکصد هزار نفر جمعیت سکونت دارند .
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری روز جمعه 29 اردیبهشت برگزار می شود.
برای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در مازندران 16 هزار و 850 نفر نامزد شده اند که 316 نفر برای شوراهای اسلامی 58 شهر و هفت هزار و 824 نفر هم برای شوراهای اسلامی 2 هزار و 475 روستا انتخاب می شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار