رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان آمل از رایگان شدن بازدید از اماکن تاریخی وموزه این شهر برای فردا خبر داد.
کد خبر: ۴۲۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ 18 May 2017
 خبرگزاری صدا وسیما، محمدرضا شیدفر روز چهارشنبه در آیینی که به مناسبت گرامیداشت روزجهانی موزه ومیراث فرهنگی در موزه تاریخ شهرآمل برگزار شد، آفزود به مناسبت روز جهانی موزه روز 29 اردیبهشت به منظور بهره مندی عموم مردم وگردشگران بازدید از موزه‌ها و اماکن فرهنگی، تاریخی آمل به صورت رایگان است.
 
وی به وجود سه موزه ودهها مکان تاریخی و فرهنگی درسطح این شهرستان اشاره کرد و گفت: موزه تاریخ شهر آمل، موزه شهدا و موزه کاسپین پارت با آثار تاریخی متفاوت در این شهرستان آماده بازدید   علاقه مندان و گردشگران است
 
شیدفر با بیان اینکه تاکنون حدود 60 اثرتاریخی شهرستان آمل در فهرست آثارملی کشور ثبت شده است، گفت: موزه کاسپین پارت در سال گذشته با حمایت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آمل و با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده و برخی از آثار مربوط به بخش صنایع دستی وگنجینه کتاب را درخود جای داده است.
 
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آمل با اشاره به اینکه  علاقه‌مندان وفرهنگ دوستان در بازدید از اماکن زیرپوشش این اداره می‌توانند با میراث ارزشمند تاریخی و باستانی شهرستان آشنا شوند، گفت:  با افزایش تعداد موزه‌های این شهرستان ، تمدن چند‌هزار ساله شهرستان آمل و آثار تاریخی و میراثی این شهرستان به عنوان نمادی از تمدن کهن این دیار، بیش از پیش معرفی شده و گردشگران بیش از گذشته به این دیار فراخوانده شوند.
 
گفتنی است، موزه تاریخ شهر آمل با جمع آوری اشیای با ارزش تاریخی که قدمت برخی از آنها به هزاره سوم قبل از میلاد مسیح می رسد، در حدفاصل دو پل تاریخی معلق ودوازده چشمه این شهرواقع شده، در دو طبقه،شامل گالری های آثارباستانی ، مردم شناسی و اسناد تاریخی استان مازندران است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار