معاون وزیرجهاد با اعلام اینکه خرید تضمینی گندم در ۹ استان کشور از ۱ میلیون۶۰۰ هزار تن عبور کرده است، گفت: مقدار بیش از ۳۰هزار تن محصول کلزای کشاورزان نیز تا کنون در ۹ استان خریداری شده است.
کد خبر: ۴۲۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲ 18 May 2017
 شرکت بازرگانی دولتی ایران، یزدان سیف اظهارداشت: میزان خرید تضمینی گندم که از حدود ۴۵ روز پیش عملیات آن در کشور آغاز شده، در حال حاضر به ۱ میلیون ۶۸۸ هزار تن رسیده است.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: تا امروز که خرید تضمینی گندم در ۹ استان؛ خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و خراسان جنوبی عملیاتی و آغاز شده، مراکز خرید استان خوزستان با تحویل گرفتن بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان منطقه، رکوردار خرید در کشور هستند.
 
وی اعلام کرد: استان‌های کرمان با ۱۳۲ هزار تن، فارس ۱۳۲ هزار تن و ایلام با ۱۲۰ هزار تن در رتبه‌های بعدی خرید گندم کشور قرار دارند.
 
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص چگونگی روند خرید دانه کلزا نیز اظهار کرد: میزان خرید این دانه روغنی که همزمان با خرید تضمینی گندم در کشور شروع شده بود، تا امروز به بیش از ۳۰ هزار تن افزایش یافته است .
 
سیف با اشاره به اینکه خرید دانه‌های کلزا نیز در حال حاضر در ۹ استان آغاز شده و جریان دارد، خاطر نشان کرد: در زمینه خرید کلزا هم استان خوزستان با خرید ۱۷ هزار و ۸۶۵ تن پیشتاز است و استانهای ایلام ۵۸۰۰ تن، فارس ۴۲۰۰ تن و کرمان ۱۲۳۰ تن در رده‌های بعدی قرار دارند.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی امسال گندم معمولی با نرخ پایه مصوب ۱۳۰۰ تومان و گندم دروم با نرخ ۱۳۳۰ تومان و دانه روغنی کلزا نیز با قیمت ۲۷۸۳ تومان در سراسر کشور از کشاورزان خریداری می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار