مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه آموزش و پرورش تمام تلاش خود را در عرصه فرهنگ و ارزش‌های دینی انجام می‌دهد، گفت: دو هزار یادواره شهدا در سال تحصیلی فعلی در مدارس استان برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶ 16 May 2017
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سید علی قاسمی ‌امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آموزش و پرورش استان تمام تلاش خود را در عرصه فرهنگ و ارزش‌های دینی انجام می دهد. رویکرد ما توجه به آموزه‌های قرآنی است و در تمامی پایه‌های تحصیلی از پیش‌دبستانی تا سال پایانی تحصیلی دانش آموزان با قرآن و معارف دینی آشنا می‌شوند.
 
قاسمی با بیان اینکه در سند راهنمای برنامه و عمل فعالیت‌های پرورشی دوره پیش‌دبستانی انس با قرآن از اهداف مهم سند به شمار می آید، تصریح کرد: در ویژگی‌های مربیان پیش‌دبستانی، برخورداری از سواد قرآنی و پایبندی به ارزش‌های اسلامی جزو شرایط احراز مربیان شمرده می‌شود.
 
وی افزود: بیش از 50 درصد دانش‌آموزان در مسابقات قرآنی شرکت کرده و در 4 سال اخیر رتبه‌های درخشان کشوری توسط دانش‌آموزان مازندرانی به دست آمده است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه تعداد مراکز دارالقرآن در این 4 سال از 10 مرکز به 28 مرکز رسیده است، گفت: هرساله در دو هزار مدرسه استان با یاد و نام 2 هزار شهید 2 هزار یادواره در یک روز به‌صورت هماهنگ و با همکاری بنیاد شهید استان برگزار که به‌همین دلیل آموزش و پرورش مازندران از دستگاه‌های برتر در شاخص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شده است.
 
قاسمی با بیان اینکه برنامه‌های آموزش و پرورش در همه حوزه‌ها با توجه به هویت دینی و ملی کشورمان تدوین و اجرا می‌شود، ابراز داشت: با اطمینان می‌گویم در آموزش و پرورش ‌‌ایران هیچ کتاب درسی و حتی کمک درسی موهن و یا مغایر با ارزش‌های دینی وجود ندارد.
 
وی با رد برخی شایعات در این باره گفت: برنامه درسی از طریق وزارت آموزش و پرورش تدوین شده و حتی کتب کمک آموزشی نیز با تأیید وزارت آموزش و پرورش در اختیار همکاران و دانش آموزان قرار می‌گیرد.
 
قاسمی بیان کرد: تجهیز کتابخانه‌های مدارس نیز توسط معاونت پرورشی و با رویکرد ارزش‌های دینی و تربیت شایسته نیروی انسانی در مدارس صورت می‌گیرد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه مردم سراغ برنامه‌ها و کتب غیر رسمی نروند، افزود: خانواده‌ها کتبی را جستجو کنند که مورد تأیید باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار