بهنام احسان پور كشتي گیر مازنی و عليرضا كريمي به مدال طلا و حامد رشيدي به مدال برنز رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني آسيا در هند دست يافتند.
کد خبر: ۴۲۴۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۰ 15 May 2017
 (مازند ورزش)،مسابقات چهار وزن دوم رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني آسيا امروز (يكشنبه) در شهر دهلي نو پايتخت كشور هند در حال برگزاري است.
 
در وزن ۶۱ كيلوگرم بهنام احسان پور پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفر جي هون يون از كره جنوبي را شکست داد وی در دور بعد و در مرحله نيمه نهايي مقابل دولت نيازبيكوف دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسيا از قزاقستان با نتیجه ۹ بر ۴ به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. احسان پور در دیدار پایانی به مصاف هان سانگ کیم از کره شمالی رفت و با نتيجه ۸ بر ۶ از سد اين كشتي گير گذشت تا صاحب مدال طلاي اين وزن شود.
 
در وزن ۷۰ كيلوگرم حامد رشيدي در دور نخست مقابل ين لو از چين با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید وی در دور بعد مقابل اختيار نورزاف دارنده مدال برنز المپيك و نقره جهان از ازبكستان در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۹ بر ۸ شکست خورد. وی با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه مقابل گون وو لی از کره جنوبی با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید  و به ديدار رده بندي راه يافت. رشيدي در اين دیدار غلام جان شاریپوف از تاجیکستان را با نتيجه ۱۰ بر صفر مغلوب كرد و به مدال برنز رسيد.
 
در وزن ۸۶ كيلوگرم عليرضا كريمي در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر نايريسيگا از چين را شکست داد. وي در دور بعد مقابل گوانگ اوك كيم از كره جنوبي با نتیجه ۷ بر صفر به پیروزری رسید. کریمی در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی مقابل اونوربات پوریجاو دارنده مدال نقره جهان از مغولستان با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال عظمت دولت بیکوف از قزاقستان را با نتيجه ۱۲ بر يك شكست داد و صاحب مدال طلا شد.
 
تيم ايران با كسب ۳ مدال طلا، يك نقره و ۴ برنز به عنوان قهرماني رسيد
 
اين رقابت ها روزهاي ۲۳ و ۲۴ ارديبهشت ماه در شهر دهلي نو پايتخت كشور هند برگزار شد و در پايان تيم ايران توسط بهنام احسان پور، عليرضا كريمي و يداله محبي در اوزان ۶۱، ۸۶ و ۱۲۵ كيلوگرم به مدال طلا، حسين شهبازي در وزن ۹۷ كيلوگرم مدال نقره و رضا اطري، ميثم نصيري، حامد رشيدي و بهمن تيموري در اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۰، ۷۴ كيلوگرم به مدال برنز دست يافت و با كسب ۷۱ امتياز عنوان قهرماني را نيز از آن خود كرد. پس از تيم ايران تيم هاي ژاپن و ازبكستان به ترتيب با ۵۵ و ۴۹ امتياز دوم و سوم شدند.
 
رده بندي انفرادي و تيمي اين مسابقات به شرح زير است:
 
رده بندي انفرادي:
 
۵۷ كيلوگرم: ۱- يوكي تاكاهاشي (ژاپن) ۲- زانابازار زاندانبود (مغولستان) ۳- رضا اطري (ايران) و نورسليم سانايف (آرتاس سانا) (قزاقستان)
۶۱ كيلوگرم: ۱- بهنام احسان پور (ايران) ۲- هان سونگ كيم (كره شمالي) ۳- دولت نيازبيكوف (قزاقستان) و ري هيگوچي (ژاپن)
۶۵ كيلوگرم: ۱- باجرانگ باجرانگ (هند) ۲- لي سئونگ چول (كره جنوبي) ۳- ماساكازو كامويي (ژاپن) و ميثم نصيري (ايران)
۷۰ كيلوگرم: ۱- آكژورك تاناتاروف (قزاقستان) ۲- اختيار نوروزاف (ازبكستان) ۳- موموجيرو ناكامورا (ژاپن) و حامد رشيدي (ايران)
۷۴ كيلوگرم: ۱- بكزاد عبدالرحمن اف (ازبكستان) ۲- مسلم اولايف (قرقيزستان) ۳- چونگ يائو ژنگ (چين) و بهمن تيموري (ايران)
۸۶ كيلوگرم: ۱- عليرضا كريمي (ايران) ۲- عظمت دولت بيكوف (قزاقستان) ۳- اميدجان ايسمان اف (ازبكستان) و يونوربات پوريجاو (مغولستان)
۹۷ كيلوگرم: ۱- ماگومد ابراگيم اف (ازبكستان) ۲- حسين شهبازي (ايران) ۳- مين وون سئو (كره جنوبي) و ماگومد موسايف (قرقيزستان)
۱۲۵ كيلوگرم: ۱- يداله محبي (ايران) ۲- سوميت سوميت (هند) ۳- تايكي ياماموتو (ژاپن) و زولبو ناتساگسورن (مغولستان)
 
رده بندي تيمي:
۱- ايران ۷۱ امتياز ۲- ژاپن ۵۵ امتياز ۳- ازبكستان ۴۹ امتياز ۴- قزاقستان ۴۷ امتياز ۵- كره جنوبي ۴۶ امتياز ۶- مغولستان ۴۰ امتياز ۷- قرقيزستان ۳۴ امتياز ۸- هند ۳۳ امتياز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار