دهلی نو ۲۰۱۷ با رضا اطری و بهنام احسان پور برای مازندران در قهرمانی آسیا خواهد گذشت و آنها بر صفحات تاریخ ورزش اول استان می افزایند.
کد خبر: ۴۲۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۴ 15 May 2017
 (مازند ورزش)،دوباره آسیا و راحتی خیال کشتی، اگر برای خیلی از استان ها کسب نشان آسیایی قاره کهن رویایی است برای ما فقط تکرار خاطرات خوش پیشین است که تنها به مرور مدال ها و افتخارات می گذرد و شمارش سخت آویز های زیاد از گردن و سر برافراشته پهلوانان مازنی.
 
دهلی نو ۲۰۱۷ با رضا اطری و بهنام احسان پور برای مازندران در قهرمانی آسیا خواهد گذشت و آنها بر صفحات تاریخ ورزش اول استان می افزایند.
 
۱۰
 
از ۲۹ دوره گذشته، کشتی آزاد مازندران به ۵۰ مدال در رقابت های قهرمانی آسیا دست یافته که شامل ۲۵ مدال طلا، ۱۳ نقره و ۱۲ برنز است و البته بدون احتساب ۸ مدالی که گلستانی های کنونی در زمان مازندرانی بودن خود کسب کرده بودند.
 
۹
 
درخشان ترین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در سومین دوره، سال ۱۹۸۳ تهران بود که مجید ترکان، یعقوب نجفی جویباری، عسکری محمدیان و عزیز واگذاری چهار گانه طلایی را به ارمغان آوردند.
آخرین باری که چهار مدال کشتی تکرار شد سال ۲۰۱۵ در دوحه قطر بود که مسعود اسماعیل پور و محمد حسین محمدیان طلایی شدند و بهنام احسان پور و کمیل قاسمی به نقره رسیدند.
 
۸
 
جویبار با ۱۸ مدال و ساری با ۱۷ مدال نیمی از افتخارات کشتی مازندران در میادین قهرمانی آسیا را کسب کردند و این رقابت میان آنان ادامه دارد هر چند هیچکدام در قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ نماینده آی ندارند!
 
۷
 
نخستین مدال آور کشتی مازندران در قهرمانی آسیا سبحان روحی بود که در سال ۱۹۷۹ یعنی ۳۸ سال پیش مدال برنز را گرفت و پس از او شادروان سید رسول حسینی نقره گرفت. حسینی دو سال بعد در سال ۱۹۸۱ در لاهور پاکستان اولین طلای تاریخ کشتی مازندران را در قهرمانی آسیا بدست آورد.
 
۶
 
طلایی ترین کشتی گیران مازندرانی در قهرمانی آسیا مجید ترکان و مسعود اسماعیل پور بودند که هر کدام سه مدال طلا کسب کردند اما مسعود اسماعیل پور با یک نقره و یک برنز، یک برنز بیشتر از ترکان، پرافتخار ترین کشتی گیر آزاد کار مازندران در قاره کهن است.
 
۵
 
سید مراد محمدی با دو طلا، دو نقره و یک مدال برنز به همراه مسعود اسماعیل پور تنها کشتی گیران مازندرانی هستند که هر سه رنگ مدال را در قهرمانی آسیا کسب کرده اند.
 
۴
 
هندوستان کشور خوشایند مازندران در قهرمانی آسیا بوده است. هندوها ۶ بار میزبان این مسابقات در بمبئی و دهلی نو بوده اند که ۱۰ مدال توسط مازندرانی ها که نیمی از آنها طلا بوده در آنجا کسب شده است.
 
۳
 
در ۲۹ دوره فقط در چهار دوره کشتی مازندران مدال آسیایی نداشت. بدترین سال های کشتی مازندران در ۱۹۹۹ تاشکند ازبکستان و ۲۰۰۰ گویلین چین بود که هیچ کشتی گیر مازنی در معیت تیم ملی کشتی آزاد نبود و طبعا مدالی هم بدست نیامد.
 
۲
 
۲۶ کشتی گیر آزاد کار مازندران در طی این سال ها در قهرمانی آسیا به روی تشک رفتند و فقط چهار کشتی گیر مازندرانی به این مسابقات قدم گذاشتند و نتوانستند هیچ مدالی کسب کنند. در واقع از ۳۰ کشتی گیر استان که دستکم در یک دوره قهرمانی آسیا حضور یافتند، فقط چهار نفر در آلبوم افتخارات خود مدال قاره ای ندارند.
 
۱
 
از سال ۲۰۰۱ به این سو یعنی در پانزده دوره اخیر کشتی مازندران، سابقه نداشته که مدال کشتی آزاد بزرگسالان آسیا را نگرفته باشد؛ این بدین معناست همیشه تکه ای از شیرینی قهرمانی را برایمان کنار گذاشته اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار