تومورهای مغزی چه زمانی اتفاق می افتند؟
تومورهای مغزی زمانی اتفاق می افتند که ژن های کروموزوم یک سلول آسیب دیده و به درستی نتوانند فعالیت کنند. بیمار طي عمل جراحي طولاني ١٢ساعته با كمك دستگاه پيشرفته اولتراسونيك آسپيراتور و ميكروسكوپ جراحي مغز و اعصاب، تومور بطور كامل خارج شد و در حال حاضر وضعيت بيمار مطلوب هست.
کد خبر: ۴۲۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱ 13 May 2017
به گزارش تابناک مازندران، دکتر ابراهیم حجازیان متخصص و جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات این مرکز و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل ، از جراحي 12 ساعته تومور مغزی در این بیمارستان خبر داد.
 
دکتر حجازیان گفت: بيمار خانم 68 ساله آملی با علائم افسردگي، سردرد و سرگیجه به این مرکز  مراجعه كرد که در بررسي های انجام شده تومور مغزي بسيار بزرگ قاعده جمجمه تشخيص داده شد.
 
وی ادامه داد: بیمار به اتاق عمل انتقال داده شد كه طي عمل جراحي طولاني ١٢ساعته با كمك دستگاه پيشرفته اولتراسونيك آسپيراتور و ميكروسكوپ جراحي مغز و اعصاب، تومور بطور كامل خارج شد و در حال حاضر وضعيت بيمار مطلوب هست.
 
عمل موفق 12 ساعته تومور مغزی بانوی سالخورده آملی 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد :  تومور مغزی که به تومور درون جمجمه ای معروف می باشد، توده ای غیر عادی از یک بافت به شمار می رود که با رشد و تکثیر شدن غیر قابل کنترل سلول ها ایجاد می شود. 
این متخصص اضافه کرد: تومورهای مغزی یا تومورهای داخل جمجمه‌ای می‌توانند ماهیت سرطانی (بدخیم) یا غیر سرطانی (خوش خیم) داشته باشند
 
وی گفت: میزان تهدیدکنندگی یک تومور، بستگی به ترکیبی از مجموعه عوامل مختلف، همچون: نوع تومور، محل و اندازه تومور و نحوهٔ گسترش و توسعه آن است.
جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات بیمارستان روحانی افزود: معمولا عمل جراحی به منظور خارج کردن تومور تا جایی که برای پزشک مقدور باشد، اولین اقدام درمانی به جهت رفع تومور مغزی است.
 
دکتر حجازیان ادامه داد: تومورهای مغزی زمانی اتفاق می افتند که ژن های کروموزوم یک سلول آسیب دیده و به درستی نتوانند فعالیت کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد : علائم این بیماری با توجه به مکان شکل گیری تومور می تواند متفاوت باشند.
 
اما علائمی چون سردردهایی که به ویژه در جریان صبح شدت می یابند، تشنج ، ایجاد مشکل در تفکر، بیان و صحبت کردن، تغییرات شخصیتی، ضعف و یا فلج در بخش و یا طرفی از بدن ، عدم تعادل و سرگیجه ، تغییرات در بینایی و دید، تغییرات در شنوایی ، بی حسی و گزگز در صورت ، دل درد و یا حالت تهوع ، گیجی و عدم توانی درک مکانی، افسردگي می تواند در رابطه با بسیاری از تومورهای مغزی صدق کند. 
 
وی در پایان از زحمات دکتر زهره وند ، همکاران اتاق عمل و همه عزیزانی که در روند جراحی و بهبود این خانم زحمت کشیدند تشکر ویژه کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار