معلمی در حالی به عنوان یکی از پر استرس ترین شغل های دنیا معرفی شده است و روانشناسان آن رابه عنوان یکی از سه حرفه پراسترس دنیا می شناسند که متاسفانه این شغل در بسیاری از کشورها از میزان درآمد بالایی برخوردار نیست.
کد خبر: ۴۱۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ 05 May 2017
به گزارش تابناک مازندران،  براساس آخرین گزارش مجمع جهانی اقتصاد،که در آن 10 کشوربرتری که بیشترین حقوق را به معلمان خود می دهد معرفی شده است ، معلمان لوکزامبورگ بیشترین حقوق را در دنیا دریافت می کنند.البته با توجه به هزینه زیادی که این کشور برای دانش‌آموزان خود خرج می‌کند، جای تعجب نیست که بالاترین دستمزد شروع کار برای معلمان را نیز داشته‌باشد. در این کشور معلمان بی تجربه که کار خود را از مدرسه ابتدایی آغاز می‌کنند، می‌توانند انتظار ۶۴۰۴۲ دلار در سال را داشته‌باشند. در همین حال معلمی با ده سال تجربه کار می‌تواند انتظار بیشتر از ۸۰۰۰۰ دلار در سال را نیز داشته باشد. در این کشور کودکان باید به طور متوسط ۱۴ سال را در مدرسه سپری کنند.
 

بیشترین حقوق معلمان

 درایالت متحده آمریکا نیز درآمد یک معلم که هفته ای 36 ساعت کار می کند به طور میانگین هر ماه حدود 5 هزار دلار است. این درآمد تقریبا برابر با در آمد یک برنامه نویس کامپیوتری در آمریکا است. در آمریکا در آمد یک دندان پزشک و یک مهندس نیزتقریبا 8 و 6 هزار دلار است.
 
میزان حقوق در امریکا بنا به ایالات مختلف متفاوت است. مثلا در ایالت واشنگتن حقوق یک معلم از پایه 36 هزار دلار در سال شروع می‌شود و تا حدود 52 هزار دلار هم می‌رود اما در نیویورک، بالاترین میزان حقوق حدود 72 هزار دلار است. میزان حقوق بنا به مقاطع مختلف هم متفاوت است اما در حال حاضر می‌توان رقم 50 هزار دلار را به عنوان میانگین حقوق معلمان در امریکا در نظر گرفت.
 
در بریتانیا هم میزان حقوق بنا به مناطق مختلف متفاوت است. مثلا در مرکز شهر لندن، میزان حقوق در بالاترین سطح خود به 36 هزار پوند معادل 56 هزار می‌رسد و در مناطقی دیگر از انگلستان (به جز لندن) حدود 21 هزار پوند یا 33 هزار دلار است. میانگین این رقم چیزی در حدود 45 هزار دلار است.
 
در فنلاند نیزمیزان حقوق معلمان از 29 هزار دلار در معلمان تازه کار پایه ابتدایی آغاز می‌شود و تا 45 هزار دلار به معلمان پرسابقه می‌رسد. در کره جنوبی، کف حقوق 26 هزار دلار است و نهایت آن 74 هزار دلاراست.
 
اما در قطر و ترکیه، قیمت‌ها کمی کمتر است. در قطر میانگین حقوق معلم بین 28 هزار تا 44 هزار دلار است و در ترکیه، از 23 هزار دلار آغاز می‌شود و به 27 هزار دلار خاتمه پیدا می‌کند.
 
10 کشوری که معلمان بیشترین درآمد را دارند:
 
بیشترین حقوق معلمان
 
در ایران نیز حقوق معلم ها سالانه کمتر از 10 هزار دلار است و این یعنی معلم های ایرانی در جهان حقوق بسیار کمی می گیرند.
 
این درحالیست که معاون امور مجلس رئیس جمهور روز گذشته به مناسبت گرامیداشت هفته معلم از افزایش میانگین حقوق فرهنگیان طی چهار سال گذشته خبر داد.
 
به گفته حسینعلی امیری ، میانگین حقوق معلمان که در سال ۱۳۹۲ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود، امسال به دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسیده است که رشد قابل توجهی را نشان می دهد.
 
جام جم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار