استاندار مازندران گفت : حجم همکاری های جمهوری اسلامی ایران و بویژه استان مازندران در چهار سال گذشته با کشورهای حاشیه دریای خزر افزایش چشمگیری داشته است.
کد خبر: ۴۱۳۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱ 25 April 2017
ربیع فلاح روز سه شنبه در حاشیه استقبال از رئیس مجلس قرقیزستان و هیات همراه که به مازندران سفر کردند ، افزود : توسعه مناسبت بین المللی از جمله سیاست های دولت تدبیر و امید بود و در این میان جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه ای به کشورهای همسایه و دوستان قدیمی خود داشته است .
 
وی افزایش همکاری ها در همه زمینه ها و فراهم کردن برخی امکانات زیرساختی برای افزایش صادرات از جمله از استان مازندران به کشورهای حاشیه دریای خزر را از نتایج این سیاست در دولت یازدهم برشمرد.
استاندار مازندران گفت : کشور قرقیزستان از سال های بسیار دور تاکنون در تمامی مجامع بین المللی اعم از سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی در کنار جمهوری اسلامی ایران بود و با کشور ما همکاری خوبی داشته است.
وی افزود : ایران هم متقابلا در این مسیر در کنار دولت و ملت قرقیزستان بوده و به خاطر اهمیت این موضوع ، آقای رئیس جمهوری در نخستین سفر خارجی خود به عنوان رئیس دولت یازدهم به کشور قرقیزستان سفر کرده بود.
** هدفگذاری صادرات محصولات تولیدی مازندران در کشورهای اورآسیا
فلاح با قدردانی از سفر رئیس مجلس و نمایندگان پارلمان قرقیزستان به استان مازندران ، گفت : از این که این هیات در ادامه سفر به جمهوری اسلامی ایران ، به مازندران هم آمدند ، نشانگر ظرفیت بزرگ نهفته در این استان برای گسترش روابط با کشورهای حاشیه دریای خزر است .
وی افزود : حدود یک سال و نیم پیش ، هیات اقتصادی و بازرگانی مازندران سفری را به کشور قرقیزستان داشت و تفاهم نامه همکاری با یکی از استان های ساحلی آن کشور امضاء شده بود و اکنون این سفر در پاسخ به سفر قبلی ما و دعوت از آنها بوده است.
هیات تجاری و اقتصادی مازندران سال 94 به استان ایسیکول قرقیزستان سفر کرد .
استاندار مازندران همچنین با اشاره به برنامه هیات قرقیزی برای آشنائی با شرکت لبنی کاله در سفر به این استان ، گفت : شرکت کاله آمل با تولید محصولات متنوع و فضای خوب رقابتی و صادراتی آن در کشورهای آسیایی و اروپایی می تواند پیوند دهنده خوبی برای آغاز همکاری های مشترک میان مازندران و قرقیزستان باشد.
وی اضافه کرد : افزایش تولیدات دامی ، لبنیات ، گوشت و شیر و سایر فرآورده های این بخش و نیز مرکبات از ظرفیت های مازندران برای افزایش حجم صادرات به بازارهای قرقیزستان و کشورهای اورآسیا ودرنهایت بازار بزرگ مصرف در کشور روسیه است.
فلاح همچنین با بیان اینکه کشور قرقیزستان هم در برخی زمینه ها ازجمله دام های سنگین توانمندی های بالایی دارد ، گفت : بازدید هیات پارلمانی قرقیزستان از کشتارگاه صنعتی بندپی بابل و بهره گیری از توانمندی های آن کشور برای همکاری در این بخش نیز رویکرد دیگر مازندران از حضور این هیات به استان است.
'چینی بای دورسون بکوف ' رئیس مجلس قرقیزستان در جریان سفر سه روزه خود به ایران، روز سه شنبه به همراه 6 تن از نمایندگان مجلس آن کشور و تعدادی از مدیران سیاسی و اقتصادی کشورش وارد مازندران شد و در شهرستان آمل مورد استقبال استاندار و جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی و مسئولان محلی قرار گرفت .
بازدید از شرکت لبنی کاله نخستین برنامه سفر دورسون بکوف و هیات همراه به مازندران بود.
رئیس مجلس قرقیزستان در پی این بازدید خواستار سرمایه گذاری شرکت کاله و دیگر شرکت های بزرگ مازندران در کشورش شد.
این هیات همچنین از کشتارگاه صنعتی دام در بندپی بابل هم بازدید کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار