هفته‌هایی که با تناوب آفتابی و بارانی می‌گذرند
هوای گرم هفته گذشته در روزهای ابتدایی این هفته نیز ادامه دارد اما با آغاز بارش‌ها از روز چهارشنبه، آخر هفته بارانی در انتظار شرق مازندران است.
کد خبر: ۴۱۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱ 22 April 2017
 پیک نکا، پس از گذران چند روز آفتابی و گرم در انتهای هفته گذشته و ادامه این روند در روزهای ابتدایی هفته کنونی، این وضعیت از روز یکشنبه با ورود مجدد ابرها به منطقه به صورت نیمه ابری در می‌آید.
 
حضور ابرها در آسمان منطقه سبب افزایش رطوبت نسبی می‌شود که این روند به صورت متناوب تا روز سه‌شنبه ادامه دارد البته وزش به نسبت شدید باد و رگبار پراکنده به ویژه در ارتفاعات برای شرق مازندران نیز متصور است.
 
اما تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و بررسی داده‌های ایستگاه‌های محلی و ماهواره‌ای نشان می‌دهد از ساعات پایانی روز سه شنبه بر تراکم ابرها افزوده می‌شود به گونه‌ای که از صبح روز چهارشنبه بارش‌ها در منطقه آغاز شده و تا ظهر روز جمعه نیز پیدا می‌کند که افت نسبی دما را نیز به همراه دارد.
 
بدین ترتیب رصد وضعیت آب و هوای منطقه از ابتدای سال تا کنون نشان می‌دهد شرایط در هفته‌های اخیر به شکلی دنبال شده است که آخر هفته‌ها به صورت متناوب گرم و آفتابی یا بارانی و ابری بوده است.
 
تغییرات دمایی نیز در هفته پیش رو برخلاف هفته گذشته از روزهای گرم ابتدای هفته به سمت خنک شدن در روزهای پایانی هفته حکایت دارد که به براساس داده‌های بدست آمده بعدازظهر شنبه با 30 درجه و صبح جمعه با حدود پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین ساعات هفته پیش‌بینی می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار