امروز تداوم جریان‌های گرم و مرطوب، سبب بارش‌های رگباری با رعدوبرق و باد شدید موقت، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها در کرمانشاه، جنوب کردستان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، جنوب همدان، استان مرکزی، شرق گیلان، غرب مازندران و دامنه‌های البرز در قزوین، البرز و تهران می‌شود.
کد خبر: ۴۰۸۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳ 16 April 2017
براساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی با فعالیت سامانه بارشی مستقر در کشور در ساعات بعدازظهر بارش‌های پراکنده در ارتفاعات کرمان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.
 
روز یک‌شنبه رگبار و باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در شمال غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، بخش‌های از مرکز، برخی نقاط غرب و شمال شرق تداوم دارد.
 
سامانه فوق روز دوشنبه با شدت کمتر در شمال شرق، برخی نقاط شرق، جنوب غرب و بخش‌های از جنوب کشور فعال است.
 
امروز ‌شنبه‌ انتظار می‌رود ‌با تداوم جریان‌های گرم و مرطوب و گذر ناوه تراز میانی سبب بارش‌های رگباری توام با رعدوبرق و باد شدید موقت، موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در کرمانشاه، نیمه جنوبی کردستان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، نیمه جنوبی همدان، مرکزی، شرق گیلان، غرب مازندران و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران شود.
 
‌مهمترین مخاطره این گونه سامانه‌های همرفتی بارش‌های شدید موقت، وقوع صاعقه و تندباد شدید موقت (‌طوفان تندری‌) است که می تواند منجر به سیلاب و شکست درختان شود بنابراین توصیه می‌شود ضمن رعایت نکات ایمنی و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت، از توقف در حاشیه رودخانه‌ها، کانال‌ها و مناطق مستعد سیلاب و همچنین از تردد غیر ضروری در رود دره‌های مناطق کوهستانی خودداری‌ شود.
 
‌شدت بارش‌ها روز یکشنبه در شرق گیلان، غرب مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، بخشی از لرستان، استان مرکزی، جنوب همدان، شمال خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری و دامنه‌های البرز در تهران، قزوین و استان البرز است.
 
بعدازظهر امروز در برخی ساعات وزش باد شدید، در برخی نقاط استان‌های تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، سمنان و اصفهان پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند منجر به وقوع گردوخاک شود.
 
فردا یکشنبه وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود و احتمال وقوع گردوخاک وجود دارد.
 
روزهای یکشنبه ‌و دوشنبه به سبب نفوذ جریانات شمالی دمای هوا در استان‌های ساحلی خزر بین 10 تا 15 درجه، در شمال شرق کشور بین 6 تا 12 درجه و در شمال غرب بین 4 تا 6 درجه کاهش می‌یابد.
 
خلیج فارس فردا تا سه‌شنبه و دریای خزر فردا مواج است.
 
آسمان تهران فردا ابری در برخی ساعات بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید، اواخر وقت کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.
 
همچنین آسمان ارومیه فردا نیمه‌ابری در برخی ساعات افزایش ابر همراه با رگبار و رعدوبرق و آسمان تبریز نیز فردا نیمه‌ابری، گاهی وزش باد شدید با رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.
 
روز آینده شهرکرد با کمینه دمای 1 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 38 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.
 
میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 24 فروردین‌ماه امسال 187 میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 191.4 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری 97.7 درصد بارش سال گذشته است.
 
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار