رفتار احمدی‌نژاد آنقدر گیج‌کننده بود که خبرگزاری‌های دوقلوی منتسب به نهادهای خاص که پیشگام ارایه خبرهای دست اول از جریان ثبت نام کاندیداها بودند حتی دیرتر از وب‌سایت‌های فارسی خبرگزاری مشهور دنیا اقدام به انتشار خبر کردند. آیا آنها اطلاع نداشتند که احمدی‌نژاد ممکن است ثبت نام کند؟
کد خبر: ۴۰۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۶ 13 April 2017

ساعت ۲۴- محمود احمدی‌نژاد با کدام حساب – کتاب و با کدام تحلیل و اطلاعات دراختیارش پیمان‌شکنی کرد و برخلاف پیمانی که با مقام رهبری در حرف و در متن یک نامه بست، راهی وزارت کشور برای انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ کاندیدا شد؟


رفتار احمدی‌نژاد آنقدر گیج‌کننده بود که خبرگزاری‌های دوقلوی منتسب به نهادهای خاص که پیشگام ارایه خبرهای دست اول از جریان ثبت نام کاندیداها بودند حتی دیرتر از وب‌سایت‌های فارسی خبرگزاری مشهور دنیا اقدام به انتشار خبر کردند. آیا آنها اطلاع نداشتند که احمدی‌نژاد ممکن است ثبت نام کند؟

گمانه‌زنی‌ها درباره پیمان‌شکنی بزرگ احمدی‌نژاد در همین ساعت‌های اندک پس از ثبت نام وی نشان می‌دهد ماجرا و داستانی که او امروز رقم زد ابعاد پیچیده و کلانی دارد. احمدی‌نژاد با این حرکت خود نشان داد که «سیاست‌ورزی» به معنای واقعی همین است و برای کسب قدرت باید ریسک کرد و کارهای بزرگ مهیج انجام داد. در ادامه چند گمانه‌زنی را یادآور می‌شویم:

نخستین گمانه‌زنی‌ها این است که شاید او از تحولات ناشناس در سطوح عالی نظام خبر دارد و با این اقدام خود می‌خواهد پس از تحولات نقش ایفا کند و در میدان حاضر باشد و برای این اتفاق برنامه، پول و لجستیک هم دارد.

گمانه‌زنی دوم این است که احمدی‌نژاد اطلاع پیدا کرده است که پرونده تخلف‌های وی در مراجع قضایی به مرحله‌ای رسیده است که ممکن است به بازداشت او منجر شود و با اینکار می‌خواهد هزینه بازداشت خود را افزایش دهد و یا قوه قضاییه را در تنگنا قرار دهد.

گمانه‌زنی سومی هم وجود دارد که وی با این دانش و آگاهی که ممکن است شرایط ناشناس پدیدار شود و توزیع قدرت در بالاترین سطح با تحولات عجیب مواجه شود پای به میدان گذاشته تا وضع موجود و توازن قدرت فعلی حفظ شود.

گمانه‌زنی چهارم که از سوی برخی آگاهان بیان می‌شود این است که احمدی‌نژاد با ثبت‌نام خود می‌خواهد بنای معاون خود یعنی بقایی را تا روز انتخابات حفظ کند و برای انصراف خود شرط یاد شده را طرح کند.

به گزارش ساعت ۲۴، گمانه پنجم نیز این است که محمود احمدی‌نژاد می‌خواهد شورای نگبهان به ویژه چهره اول این شورا که از حامیان محکم او در ۸ سال ریاست جمهوری‌اش بود را راستی‌آزمایی کند و او را در بدترین وضع قرار دهد. با توجه به اینکه احمدی‌نژاد از سوی مقام رهبری به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز درآمده است و یک حکم از رهبری دارد و هیچ جرمی هم درباره او اثبات نشده است، جنتی به تردید خواهد افتاد که با استناد به کدام حکم صلاحیت احمدی‌نژاد نباید احراز شود. این کار عجیب احمدی‌نژاد شاید بدترین روزها برای جنتی در سال ۱۳۹۶ باشد.

گمانه ششم این است که احمدی‌نژاد فردی خارج از عرف و قانون و عادت است و همان طور که در دهه ۱۳۸۰ به طور تصادفی سر از ریاست بر شهر تهران و ریاست بر کل قوه اجرایی درآورد تصور می‌کند که شانس شاید بار دیگر در خانه او را بزند و مجموعه تحولات او را برای سومین بار به کاخ ریاست برساند.

گمانه هفتم این است که احمدی‌نژاد با قبول شرایطی پذیرفته است که ماهیت فعلی انتخابات را به زیان رییسی از تعادل خارج کند و در مقابل اینکه وی و یارانش بازداشت و محاکمه شوند خلاص شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار