فرمانده انتظامی استان مازندران گفت: از آغاز طرح نوروزی، بیش از ۱۵ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۳۹۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳ 24 March 2017

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سرتیپ دوم پاسدار سید محمود میرفیضی عصر امروز در بازدید از قرارگاه نوروزی پلیس مازندران، اظهار داشت:  مازندران از نظر میزان تردد در کشور رتبه سوم را دارد و سهم استان در این ارتباط 11.4 درصد نسبت به کل کشور است.

وی، پرتردد ترین محورهای مواصلاتی استان را قائم‌شهر- ساری– بابلسر و  قائم‌شهر- بابل- بابلسر و محور محمودآباد – نور اعلام کرد و افزود: بیشترین ساعت تردد خودروها در محور ها بین ساعات 17 تا 19 بوده است.

میرفیضی با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی پلیس در ایام تعطیلات نوروز از راه اندازی ایستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی پلیس در مبادی ورودی استان و اماکن تفریحی و توریستی سطح استان خبر داد و افزود: با تعامل و همکاری گروه تبلیغی بقیه الله، علاوه بر ارائه خدمات مشاوره ای، اطلاع رسانی و آگاه‌سازی عمومی، خدمات مشاوره دینی نیز ارائه می‌شود.

وی افزود: مسابقه عکس نماز در طبیعت در فضای مجازی با همکاری این گروه تبلیغی برگزار که تاکنون مسافران نوروزی و شهروندان زیادی از اقصی نقاط کشور با ارسال عکس نماز در طبیعت در این مسابقه شرکت کردند.

فرمانده انتظامی مازندران از توزیع بسته‌های فرهنگی پلیس با هدف اطلاع رسانی و آگاه‌سازی عمومی بین مسافران نوروزی و شهروندان در این ایام خبر داد و افزود: در راستای اطلاع رسانی و آگاه‌سازی عمومی از ظرفیت رسانه‌های گروهی استان نیز استفاده شده است.

میرفیضی با اشاره به همکاری خوب رسانه‌های گروهی استان با پلیس در ایام تعطیلات نوروز از تولید برنامه تلویزیونی سفر بخیر با مشارکت صدا وسیما خبر داد و افزود: حضور فرماندهان و مسئولان در برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی از دیگر اقدامات رسانه ای در ایام تعطیلات نوروز است.

کاهش 3 درصدی حوادث رانندگی در معابر درون شهری مازندران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران نیز در این نشست از کاهش سه درصدی حوادث رانندگی در طرح نوروزی پلیس خبر داد.

سرهنگ مهدی باقری" با اشاره به اجرای طرح ترافیکی نوروز از 26 اسفندماه در سطح استان از بکارگیری بیش از هزار نیروی پلیس راهور در معابر عمومی و درون شهری استان برای ارائه خدمات مطلوب ترافیکی به شهروندان و مسافران خبر داد.

وی افزود: تصادفات درون شهری در مازندران از آغاز طرح نوروزی تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران، گفت: 200 گشت خودرویی و موتوری پلیس برای ارائه خدمات ترافیکی بهتر به مسافران در جاده های شهری مستقر شدند.

باقری با اشاره به ورود میلیونی گردشگران و مسافران در تعطیلات نوروزی و افزایش رفت و آمد خودروها و ترافیک درون و برون شهری در مازندران، افزود: برخورد با تخلفات رانندگی در معابر درون شهری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی در محورهای درون شهری شامل سرعت غیر مجاز 91 درصد، کمربند ایمنی 49 درصد، کلاه ایمنی 100 درصد، تلفن همراه 16 درصد، سبقت غیر مجاز 39 درصد و حرکات مارپیچ 85 درصد افزایش داشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران، گفت: 400 هزار دانش آموز استان در مقاطع مختلف تحصیلی به عنوان همیاران پلیس در طرح‌های نوروزی امسال مشارکت دارند.

باقری افزود: با بکارگیری همیار پلیس در درون خودرو و تذکرات آنها، فرهنگ رانندگی ارتقا می‌یابد و در واقع در درون هر خودرو پلیس راهور وجود دارد.

وی با بیان اینکه ترافیک نوروزی در شهرهای مازندران با 54 دستگاه دوربین کنترل می‌شود، گفت: 167 دستگاه دوربین دیگر در شهرهای مازندران در حال نصب است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: مسافران قوانین راهنمایی رانندگی شامل گردش به چپ و راست، رعایت فاصله طولی و رعایت سرعت مطمئنه در هنگام رانندگی را دستور کار خود قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار