با تلاش محیط بانان و اعزام نیروهای کمکی سه شکارچی دستگیر و در بازداشت به سر می‌برند.
کد خبر: ۳۹۸۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ 24 March 2017

باشگاه خبرنگاران ؛ بعد از ظهر (پنجشنبه 3 فروردین) به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر ورود شکارچیان متخلف به عرصه‌های جنگلی در حاشیه پارک ملی پابند مازندران نیروهای یگان محیط زیست شهرستان نکا عازم منطقه مذکور شدند.

 


محیط بانان پس از مدتی گشت زنی با سه شکارچی متخلف مواجه و جهت برخورد قانونی با متخلفان وارد عمل شدند.

 


دو نفر از شکارچیان با مشاهده ماموران اقدام به فرار کرده و یک نفر از آنان به وسیله اسلحه شکاری محیط بانان را تهدید کرد.

 


شکارچی مسلح ناگهان به سمت محیط بانان تیراندازی کرده و علی کلانه رئیس پارک ملی پابند را از فاصله بسیار نزدیک از ناحیه زانوی پای چپ و محیط بان عباد سارخی را که در حال دویدن برای سنگر گرفتن بود، از پشت سر و از ناحیه کمر هدف گلوله قرار می‌دهد.

 


به دنبال این حادثه محیط بانان مجروح به بیمارستان امام حسین(ع) نکا منتقل شدند.

 


با تلاش سایر محیط بانان و اعزام نیروهای کمکی هر سه شکارچی توسط ماموران دستگیر و از آنان یک قبضه اسلحه شکاری پنج تیر غیرمجاز (قاچاق) کشف و ضبط شده است.

 


متخلفان تحویل مراجع قضایی شده و هم اکنون در بازداشت به سر می‌برند.

 


هر دو محیط بانان مجروح شبانه تحت عمل جراحی قرار گرفته و تعدادی از ساچمه‌ها از بدن آن‌ها خارج گردید.

 


متاسفانه جراحات وارده به پای علی کلانه به دلیل شلیک از فاصله بسیار نزدیک و حجم زیاد ساچمه‌های وارد شده جدی و نگران کننده است.

 


ابراهیمی کارنامی مدیر کل، مسلم آهنگری فرمانده یگان و تعدادی از مسئولان اداه کل حفاظت محیط زیست مازندران از دو محیط بان مجروح عیادت کرده و پیگیر وضعیت سلامتی و روند درمان آن‌ها شدند.

 


گفتنی است؛ علی کلانه در سال ۱۳۹۳ به عنوان محیط بان نمونه و برگزیده کشور معرفی و نشان خدمت و لوح تقدیر خود به عنوان محیط بان نمونه کشور را از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دریافت کرد.

 


کلانه همچنین در آذرماه سال ۱۳۹۵ به عنوان یکی از سه محیط بان برتر جایزه یحیی برگزیده شد.

 


وی متولد سال ۱۳۶۱ در شهرستان ساری دانش آموخته رشته جنگلداری در مقطع کارشناسی از دانشکده منابع طبیعی گرگان و دارای مدرک کارشناسی ارشد آلودگی محیط زیست از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران است.

 


کلانه با وجود دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد در رشته محیط زیست هرگز در ردیف کارشناسی مشغول به کار نشده و همواره در ردیف مامور اجرایی به عنوان محیط بان مشغول خدمت بوده است.

 


وی در طول خدمت خود علاوه بر فعالیت به عنوان محیط بان، طرح‌های تحقیقاتی گوناگونی را (از جمله بررسی منشا عناصر سنگین در سوبات بستر سد شهید رجایی شهرستان ساری) به انجام رسانده و مقالات علمی متعددی را نیز ارایه کرده است.

 


کلانه از محیط بانان دلسوز، فداکار و بسیار شجاع کشور است. وی در طول دوران فعالیت خود به عنوان محیط بانان بار‌ها با شکارچیان غیرمجاز در مناطق جنگلی به صورت مسلحانه و تن به تن درگیر شده و تعدادی زیادی از شکارچیان متخلف را دستگیر کرده و به دست قانون سپرده است.

 


کلانه از سال ۱۳۸۴ به استخدام سازمان حفاظت محیط زیست درآمده و تاکنون در پست‌های محیط بان منطقه سعیدآباد دودانگه، مسئول سرمحیط بانی دودانگه و مسئول پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری فعالیت کرده و هم اکنون نیز به عنوان مسئول پارک ملی پابند در شهرستان نکا مشغول خدمت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار