هر چند اعمال قانون ارزش افزوده، رکود قابل توجهی را بر بازار طلا وارد کرد، اما در سال جاری و با خسارت وارد آمده به مرکبات مازندران، شاهد رکود مضاعف این بازار در بازار شب عید این صنف هستیم.
کد خبر: ۳۸۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ 22 February 2017
 محمدرضا نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار مازند اصناف گفت: بازار شب عید سال‌جاری با تمام سال‌های پیشین متفاوت بوده است.
 
وی با اشاره به رکود حال حاضر بازار طلا در مازندران افزود: در سال‌های گذشته، در این ایام از سال، هرچند مردم الویت را به خرید سایر اقلام شب عید می‌دادند، اما بازار طلا هم از رونق فروش شب عید بی‌بهره نبود؛ اما در سال جاری هیچ اثری از بازار شب عید در استان نیست.
 
عضو هیات مدیره اتحادیه طلا‌وجواهر مرکز مازندران اظهار کرد: متاسفانه استان مازندران در انحصار دو قطب کشاورزی و باغداری است و نوسانات بازار این محصولات نیز، به‌طور مستقیم بر بازار استان نیز اثرات جدی دارد.
 
نصیری افزود: در حال حاضر که از فصل کشاورزی گذشته است و رونق بازار شب عید، متاثر از بازار باغداران است که به‌دلیل شرایط ویژه سال‌جاری و زیان‌های سخت باغداران، شاهد اثرات سوء این واقعه بر بازار طلا در مازندران هستیم.
 
وی در ادامه زیان خسارت باغداران را تنها به رکود بازار خرید طلا ندانست و عنوان کرد: مشتریان قابل توجهی در مازندران، در ماه‌های گذشته و با اتکا به فروش مرکبات، اقدام به خرید نسیه کرده‌اند و خسارت مرکبات استان، موجب شده است تا این مشتریان قادر به بازپرداخت خرید، در زمان معین نباشند و این امر بسیاری از صنوف بویژه طلا را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.
 
عضو هیات مدیره اتحادیه طلا‌وجواهر ساری تصریح کرد: در حال حاضر و با اعمال قانون ارزش افزوده بر بازار طلا، شاهد کاهش 80 درصدی مشتریان در بازار هستیم که اثرات زیان‌باری را به فعالان بازار وارد کرده است.
 
نصیری خاطرنشان کرد: تحریم‌، مشکلات اقتصادی، کاهش قدرت نقدینگی مردم، رکود بازار در دوبخش اثرگذار کشاورزی و مرکبات در مازندران و نوسانات اونس از جمله عوامل عمده رکود مشتریان در سالیان اخیر و بویژه سال‌جاری بوده است.
 
عضو هیات مدیره طلا‌وجواهر ساری در پایان با بیان اینکه قیمت حال حاضر هر گرم طلای آب شده 114 هزار و 730 تومان است؛ اذعان کرد: قیمت امروز سکه طرح امام یک‌میلیون و 190 هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و 170 هزار تومان، نیم سکه 630 هزار تومان و ربع سکه 335 هزار تومان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار