بیانیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در توضیح حاشیه های بوجود آمده پیرامون سخنان وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست شورای اداری استان مازندران
کد خبر: ۳۸۲۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳ 21 February 2017
 کارمند شمال، با سلام و احترام، به استحضار مردم شریف مازندران بویژه اصحاب فرهنگ و هنر می رساند:
 
در روزهای پایانی پاسداشت دهه فجر، دکتر صالحی امیری وزیر محترم فرهنگ وارشاد اسلامی سفری به مازندران داشت تا مهمان ویژه مردم ساری برای ایراد سخنرانی در پایان راهپیمایی روز ۲۲ بهمن برای تجدید میثاق با آرمان های انقلاب و امام خمینی(ره) واعلام حمایت و اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری باشد.
 
در این سفر استانداری مازندران فرصت را مغتنم شمرده تا با حضور وزیر محترم، شورای اداری استان را در غرب مازندران برگزار نمایند.
 
در این نشست پس از سخنان آغازین دکتر فلاح استاندار محترم مازندران، به پیشنهاد وزیر محترم برخی از مسئولین دستگاههای اجرایی استان وائمه جمعه حاضر به ارائه گزارش از حوزه مسئولیت خود و بیان تنگناهها و مشکلات موجود پرداختند.
 
درادامه، امام جمعه محترم شهرستان تنکابن دغدغه های موجود در حوزه فرهنگ را با حساسیت بیشتری بر اجرای موسیقی به سمع و نظر حضار و وزیر محترم رساندند.
 
سخنان امام جمعه محترم تنکابن حاوی نکاتی از جمله: دقت در اجرای برنامه های فرهنگی و ضرورت جدا سازی آقایان و خانم ها درسالن های برگزاری برنامه زنده موسیقی بود.
 
دکتر صالحی امیری وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست بر تلاش دولت برای گشایش در حوزه های مختلف عمومی از جمله اقتصاد، سیاست، فرهنگ و چالش های اجتماعی و ضرورت همدلی همه مردم و مسئولین برای رفع مشکلات اقتصادی تأکید کرده و با اشاره به جهت گیری دولت در بحث رونق اقتصادی در کشور گفت: سال آینده بر اساس برنامه دولت، سال رونق اشتغال و جهش اقتصادی خواهد بود.
 
برای دستیابی به این مهم ، دولت از همه ظرفیت های موجود استفاده خواهد کرد تا شاهد جهش و شکوفایی اقتصاد کشور باشیم.
 
وی گفت: امروز یکی از مشکلات اساسی کشور در بعد اجتماعی مساله اشتغال و در پی آن افزایش آسیب های اجتماعی است که دولت ساز و کارهای خوبی برای حل آن در کشور اندیشیده است.
 
دکتر صالحی امیری، اشتغالزایی، کارآمدی نظام اسلامی، رضایتمندی مردم از نظام، وحدت و انسجام رویه را از مهمترین راهکارهای اساسی توسعه و پیشرفت در تمامی بخش ها در کشور معرفی کرد.
 
دکتر صالحی امیری همچنین با اشاره به برخورداری مازندران از ظرفیت های فراوان درحوزه گردشگری، کشاورزی و صنعتی گفت: توسعه این استان به وحدت، انسجام، همدلی و همزبانی، جذب سرمایه گذاری و نیز پرهیزاز بخشی نگری نیازدارد.
 
وی نقش مسئولان دستگاه های اجرایی، امامان جمعه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حتی اصحاب رسانه برای موفقیت در این حوزه را بسیار موثر دانست و گفت: مشکلاتی که در این نشست از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان دستگاه های اجرایی و امامان محترم جمعه مطرح شد به یقین در نشست هیات دولت گزارش داده می شود.
 
ایشان افزودند: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زمین بازی سیاسیون نیست و تلاش ها در جهت اعتبار بخشی به این وزارتخانه بوده و از هرگونه عمل ولنگاری باید دوری جست.اساساً جامعه نیاز به نشاط دارد و جوانان ما باید از تفریحات و برنامه های سالم بهره مند گردند و لذا جزم اندیشی و انسداد فرهنگی از یک طرف و ولنگاری فرهنگی از طرف دیگر در سیاست های کلان فرهنگی جمهوری اسلامی جایگاهی ندارند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان اینکه حدود ٧٥ درصد تولید، توزیع و مصرف موسیقی در کشور از طریق صدا و سیما و آموزشگاههای رسمی موسیقی انجام می گیرد،گفت: ٥٣ درصد تولید موسیقی کشور توسط صدا وسیما، ۲۵ درصد توسط آموزشگاهای موسیقی، ٢١ درصد دانلود در فضای مجازی و حدود ١ درصد از اجراهای زنده موسیقی انجام می شود. ملاک ما در اجرای موسیقی شرع و قانون است و مبنای شرعی ما فتاوی مقام معظم رهبری است که از حیث تقدم حکم ولی فقیه بر فتوا نیز شأنیت جدی تری در التزام عملی ما به آن پیدا می کند.
 
در هنگام ادای سخنرانی وزیر محترم، چند بار امام جمعه محترم تنکابن گفتار اعتراضی نسبت به محتوای بیانات مقام عالی وزارت داشته که جناب دکتر صالحی ایشان را به خویشتن داری در شنیدن پاسخ پرسش هایش فراخواندند.
 
علیرغم اینکه وزیر محترم در هنگام سخنرانی جناب آقای پور اکبر مستمع سخنان کامل ایشان بوده است اما، مع الاسف نامبرده بدون توجه به شرایط جلسه و با بی اعتنایی به فرمایشات مهمان شورای اداری استان در حضور استاندار، معاونین، نمایندگان محترم مجلس، مدیران دستگاههای اجرایی و فرمانداران سراسر استان، نشست را ترک کرده و مهمان ملی منطقه مازندران را بجای تکریم برابر سفارشات پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار(س)، مورد بی مهری قرار داده است.
 
مزید اطلاع مردم شریف مازندران معروض می دارد؛ که صدور مجوز در برگزاری برنامه های زنده موسیقی، پس از اخذ نظر از مراجع ذیصلاح ( فرمانداری، نیروی انتظامی و ...)، و بعد از انطباق با ضوابط جاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عدم مغایرت با موازین شرعی و قواعد عرفی صورت می پذیرد؛ که تاکنون در شهرستانهای استان مازندران بر همین سیاق عمل شده و هیچ گزارشی از مبادی صاحب صلاحیت مبنی بر وجود تخلف واصل نگردیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار