رئیس دانشگاه مازندران نسبت به هرگونه بهره برداری جناحی از فضای دانشگاه هشدار داد و گفت : دانشگاه محل کسب علم و دانش است و اجازه نخواهم داد عده ای به خاطر منافع سیاسی و جناحی ، جو روانی و علمی موجود دانشگاه را بر هم بزنند.
کد خبر: ۳۸۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱ 21 February 2017
میرخلاق میرنیا دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : وظیفه اصلی مدیریت دانشگاه حفظ آرامش و جلوگیری از هرگونه تنش احتمالی است و هرگونه تصمیمی در باره برگزاری نشست ها و سخنرانی افراد در دانشگاه نیز بر همین مبنا اتخاذ می شود .
وی که به پرسش خبرنگار ما در باره مخالفت با برگزاری سخنرانی وزیر ارتباطات دولت نهم در دانشگاه مازندران از سوی یک تشکل دانشجویی پاسخ می داد ، گفت : مسئولان دانشگاه به وظیفه خود که فراهم کردن فضایی آرام و بی دغدغه برای دانشجویانی است که با هدف علم آموزی و کسب دانش و معرفت در دانشگاه عمل می کنند .
میرنیا افزود : اینکه به گروههای سیاسی اجازه ندهیم که با حضور خود در دانشگاه ،‌ جو روانی و علمی موجود را بر هم بزنند ، از منویات مقام معظم رهبری ، رئیس جمهوری و همچنین مقررات شورای عالی انقلاب فرهنگی است و چیز جدیدی نیست.
وی گفت : یک تشکل دانشجوئی برای سخنرانی آقای سلیمانی درخواست داد و موضوع در شورای فرهنگی دانشگاه مطرح و پس از بحث و بررسی مقرر شد موضوع در جلسه هیات نظارت دانشگاه مورد بررسی مجدد قرار گیرد، چرا که متاسفانه شائبه بهره برداری سیاسی و جناحی از این موضوع وجود داشت.
میرنیا افزود : در مراجعات غیر رسمی و حضوری اعضای این تشکل دانشجوئی هم با اینجانب، مخالفت اولیه خود را با این سخنرانی ، ابتدا به دلیل شائبه سیاسی موجود و در ثانی به دلیل طرح عنوان ' پدر ماهواره ای ' بودن ایشان اعلام کردم ، اما از سوی بنده تاکید شد که این موضوع ، تنها در حیطه مسئولیت من نبوده و بنده موظفم آن را در هیات نظارت دانشگاه که مرکب از مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و نماینده مقام عالی وزارت علوم است مطرح کنم و تصمیم نهایی در آنجا گرفته خواهد شد.
وی ادامه داد : به همین منظور جلسه ای دیروز یکشنبه در دفتر اینجانب برگزار شد و پس از بحث و بررسی لازم و اخذ تعهد از مسئول تشکل دانشجوئی دعوت کننده مبنی بر اینکه این سخنرانی تنها باید جنبه علمی داشته باشد ، مجوز داده شد.
رئیس دانشگاه مازندران گفت : در تعهدی که گرفته شد تاکید شد که سخنران و مستمعان اجازه ورود به هیچ موضوع غیر علمی، خارج از مجوز را ندارند و تخلف از آن به معنای بر هم زدن نظم دانشگاه تلقی خواهد شد .
وی افزود : همچنین مسئول تشکل دانشجویی متعهد شد که عنوان سخنرانی نیز ' ماهواره و اقتدار فضایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ' خواهد بود.
میرنیا اظهار داشت : دانشگاه به طور دقیق بر اساس قانون و مقررات موجود عمل می کند ولی متاسفانه برخی گروهها از تشکل های مختلف سیاسی و فرهنگی دانشگاه به نفع امیال ناصحیح خود و خارج از قانون و چارچوب نظام بهره برداری ناعادلانه می کنند .
رئیس دانشگاه مازندران گفت : درخواست ما از همه تشکل های دانشجوئی فعال در دانشگاه این است که به قوانین و مقررات دانشگاه تمکین کنند و این بهترین روش برای تحکیم و تقویت نظام اسلامی است .
 
وی افزود : در شرایطی که امروز از سوی استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکای جهانخوار تحت فشار هستیم، تمام گروههای سیاسی و فرهنگی و به خصوص دانشگاهیان می بایست تمام همت خود را در استواری نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان های والای شهیدان و بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و تحت منویات مقام معظم رهبری به کار گیرند و بنده هم اطمینان می دهم که تا آخرین توان از این همت و حمیت در برابر هر گونه قانون شکنی ایستادگی خواهم کرد.
دانشگاه مازندران با داشتن بیش از 12 هزار و 500 دانشجو ، یکی از بزرگ ترین دانشگاههای کشور است .
این دانشگاه با 750 دانشجو در مقطع دکترا و 2 هزار و 500 دانشجو در مقطع کارشناسی ، حدود 350 عضو هیات علمی ، 300 استاد مدعو و 500 کارمند دارد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار