صعودشهرداری ارومیه و سایپا به نیمه نهایی لیگ برتر والیبال
رقابتهای پلی آف لیگ برتر والیبال، تیم شهرداری ارومیه عصر امروز یکشنبه در سالن الغدیر این شهر، میزبان تیم کاله مازندران بود که این دیدار جذاب و نزدیک در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ به سود شهرداری به اتمام رسید. تیم جوان کاله دو گیم اول و دوم را برده بود و در نهایت در گیم پنجم 15 بر 10 مغلوب حریف قدرتمند خود شد.
کد خبر: ۳۸۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸ 19 February 2017
به گزارش تابناک مازندران،تیم جوان شده کاله مازندران در حالی که انتظار نداشت به مرحله پلی آف صعود کند ، به این مرحله صعود کرد و در بازی سوم با اختلاف میلیمتری مغلوب حریف سرشناس خود شد که البته این مسئله به هیچ وجه از ارزشهای این تیم کم نمی کند.
 
 تیم جوان کاله مازندران یک گیم کم آورد
 
بر اساس این گزارش، تیم های شهرداری ارومیه و سایپا با پیروزی در برابر حریفان خود به نیمه نهایی لیگ برتر والیبال راه یافتند.
 
تیم والیبال شهرداری ارومیه در یکی از دو بازی باقی مانده از مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر والیبال در خانه خود به مصاف کاله مازندران رفت و با شکست نزدیک این تیم به نیمه نهایی لیگ برتر رسید.
 
گیم اول این دیدار با برتری 25-22 کاله همراه شد و تلاش تیم آذری که حمایت هواداران خود را داشت برای به تساوی کشاندن بازی ثمر نداد و ست دوم هم 25-23 به نفع کاله شد.
 
اما ست سوم و چهارم را تیم میزبان 25-19 و 25-23  برد تا کار به ست پنجم کشیده شود.
 
در ست پنجم هم تیم شهرداری ارومیه با نتیجه 15-10 به برتری رسید تا برنده این جدال نفس گیر باشد.
 
با این پیروزی و کسب 2 برد از سه بازی، تیم شهرداری ارومیه راهی نیمه نهایی لیگ برتر شد. شاگردان عباس برقی در تیم شهرداری ارومیه برای رسیدن به فینال باید با پیکان تهران دیدار کنند.
 
دیدار اول دو تیم با نتیجه 3 بر یک به نفع شهرداری ارومیه شده بود و بازی دوم را هم کاله در خانه خود با همین نتیجه به نفع خود پشت سر گذاشت.
 
در یکی از دو بازی باقی مانده از مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال تیم صالحین ورامین در خانه والیبال میهمان سایپا بود که این بازی با برتری تیم سایپا و صعود این تیم به نیمه نهایی لیگ برتر همراه شد.
 
در بازی اول این دو تیم، سایپا با نتیجه 3 بر یک پیروزی شد اما ورامینی ها در خانه خودشان 3 بر صفر به برتری رسیدند تا کار برای تعیین تیم صعود کننده به نیمه نهایی به بازی سوم بکشد.
 
در بازی سوم، با وجود اینکه سایپا در ست اول این دیدار در توپ گیری ها عملکرد بهتری داشت اما دو تیم تا امتیاز 12 پایاپای پیش رفتند. تیم صالحین که در تهران هم حمایت هواداران خود را داشت در میانه ست نتوانست پایاپای پیش برود و با نتیجه 16 بر 14 از حریف خود عقب افتاد.
 
با این حال شاگردان مجتبی عطار موفق شدند در امتیاز 19 بازی را به تساوی بکشانند اما سرویس حمزه زرینی به تور برخورد کرد وبازی 20 -19 به نفع میزبان شد.
 
بیرون رفتن دفاع ورامینی‌ها برابر بازیکنان سایپا امتیاز 22 را به سایپا داد تا بازی 22-20 به نفع این تیم شود.
 
اعتراض حمزه زرینی نسبت به امتیاز 23  سایپا باعث تذکر داور به او شد هرچند زرینی باز هم رفتار خوبی نشان نداد و عطار سرمربی او از این بازیکن خواست بازی را آرام تر دنبال کند. با سرویس خوب مجتبی شبان امتیاز 24 برای سایپا به دست آمد و این تیم در آستانه بردن ست اول قرار گرفت. همین بازیکن در رفت و برگشت چندباره توپ امتیاز 25 را برای تیمش کسب کرد تا ست اول 25-21 به نفع سایپا به پایان برسد.
 
ورامینی های ست دوم را بهتر آغاز کردند و توانستند 5-2 از حریف خود پیش بیفتند که با این اتفاق آرمات مجبور شد برای تیمش درخواست وقت استراحت کند.
 
دفاع بخشایشی دربرابر حریف امتیاز 7 را به ورامین داد تا اختلاف امتیاز دو تیم به 5 برسد. دفاع های بازیکنان سایپا یکی پس از دیگری به خارج از زمین رفت تا بازی 11-7 به نفع ورامینی ها شود.
 
در ادامه بازی خوب تیم میهمان ادامه داشت و صالحین 22-14 از حریف پیش افتاد. گرفتن وقت استراحت از سوی مجتبی عطار با اعتراض بازیکنش محمد محمد کاظم همراه شد و او به مربی خود اعلام کرد که چرا وقت استراحت می گیرد؟ در نهایت این ست با نتیجه 25-16 به نفع صالحین ورامین به پایان رسید تا دو تیم در ست شماری به تساوی یک -یک برسند.
 
در ست سوم هم این تیم صالحین بود که شروع خوبی داشت و 6 بر 2 از حریف پیش افتاد. تلاش شاگردان آرمات برای کم کردن فاصله امتیازات فایده نداشت تا بازی 13-10 به نفع تیم میهمان شود.
در نهایت این ست هم 25-18 به نفع صالحین به پایان رسید تا بازی 2 بر یک شود.
 
در ست چهارم دو تیم پایاپای پیش رفتند و وقت استراحت فنی نخست 8-7 برای سایپا به دست آمد. در ادامه بازیکنان سایپا 14-10 پیش افتادند تا امیدشان برای برد در این ست و کشاندن کار به ست پنجم پابرجا باشد.
 
اعتراضات بازیکنان و  سرمربی تیم صالحین ورامین باعث شد تماشاگران ورامینی نیز به داور اعتراض کنند. در نهایت ست چهارم که دو تیم نزدیک به هم کار کردند با نتیجه 25 بر 23به نفع سایپا به پایان رسید تا تعیین تیم صعود کننده به نیمه نهایی لیگ به ست پنجم بکشد.
 
در ست پنجم هم تیم سایپا 15-13  پیروز شد تا با حساب سه بر 2 این بازی حساس را ببرد و به نیمه نهایی برسد. در ست پنجم این دیدار هم درگیری بین تیم ها ادامه داشت. این بازی در نهایت 3 بر 2 به نفع سایپا شد تا این تیم با دو برد از سه مسابقه به نیمه نهایی لیگ برسد.
 
پیش از این تیم های پیکان تهران و بانک سرمایه صعودشان را به نیمه نهایی قطعی کرده بودند.
 
تیم سایپا در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف بانک سرمایه برود و شهرداری ارومیه برابر پیکان قرار می گیرد.
 
دیدارهای نیمه نهایی نیز از روز چهارشنبه 4 اسفند آغاز می شود و هرتیمی برای رسیدن به فینال باید دو برد از سه بازی را کسب کند.

 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار