طرح ملی حذف دفترچه بیمه نخستین بار در تامین اجتماعی مازندران اجرا می شود .
کد خبر: ۳۸۰۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 19 February 2017
به گزارش تابناک مازندران، مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران در گفت وگو یی با اشاره به اجرای نخست این طرح در کشور از بین مراکز بیمه گذار در تامین اجتماعی مازندران گفت : در این مرحله همه خدمات ارائه شده به بیمه شدگان در مراکز ملکی سازمان اعم از درمانگاهها و بیمارستانها از سنتی (دفترچه دار ) به الکترونیکی تغییر می یابد .
 
دکتر محمد خورشیدی افزود: در اجرای این طرح با ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای هر بیمار در فرایند درمان پزشک با آگاهی از اقدامات انجام شده قبلی و دریافت سوابق درمانی بیمار داروهای مورد نیاز تجویز می کند .
 
خورشیدی تشکیل پرونده برای بیماران خاص و صرفه جویی سالیانه 60 میلیارد تومان از هزینه چاپ دفترچه جلوگیری از تجویز مجدد دارو را از جمله مزایای این طرح در مرحله نخست بر شمرد و مراکز قابل اجرای این طرح را در 5 بیمارستان و 12 درمانگاه و پلی کلینیک مازندرا ن اعلام کرد .
 
مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه در این مرحله با ثبت الکترونیکی نسخه دارویی بیمار پیش از مراجعه بیمار به داروخانه ها ی درمانگاههای و بیمارستانها داروها آماده و توزیع می شود .
 
دکتر خورشیدی خاطرنشان کرد: مرحله دوم این طرح با حذف دفترچه برای مراکز طرف قرارداد اجرا خواهد شد که در این مرحله توزیع دارو در داروخانه های خصوصی هم صورت می گیرد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار