مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مازندران گفت: سه اسکله آبی و حوضچه آرامش در استان مازندران راه اندازی می شود.
کد خبر: ۳۸۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۶ 19 February 2017
 میزان،دلاور بزرگ‌نیا  گفت:در این جلسه گزارشی از وضعیت استان مازندران ارائه شد و مجموعه فعالیت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این استان در دولت تدبیر و امید موردبررسی قرار گرفت.
 
وی افزود:همچنین درباره ظرفیت‌های مغفول صنعت گردشگری و برنامه‌هایی که برای استفاده از ظرفیت‌های نوظهور در این حوزه داریم در این جلسه صحبت شد. به‌عنوان مثال، معمولاً مازندران به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری طبیعی شناخته می‌شود و به ظرفیت‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی این استان کمتر توجه شده است.
 
بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه‌ مازندران ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های تاریخی و فرهنگی دارد گفت:با وجود پراکندگی آثار تاریخی و فرهنگی این استان، تلاش شد که در قالب بسته‌های گردشگری امکان بازدید از این آثار برای گردشگران فراهم شود.
 
وی با اشاره به اینکه گردشگری دریایی یکی دیگر از مواردی بود که در این جلسه مطرح شد گفت استفاده از ظرفیت‌های آب و پیرامون آب دریای خزر، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، آب پشت سد، ساحل و فراساحل ازجمله مواردی است که اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مازندران برای آن‌ها برنامه دارد.
 
ایجاد دو تا سه اسکله تفریحی و حوضچه آرامش یا مارینا
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مازندران خبر داد:با همکاری آب منطقه‌ای استان مازندران و اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان، برای تمامی سدها و آب‌بندان‌های استان مشاور درنظر گرفته شد تا با رویکرد گردشگری برنامه‌های این مکان‌ها تدوین شود. این برنامه‌ها در کارگروه استان مصوب شد و در قالب بسته‌های گردشگری دریایی قابل‌واگذاری به سرمایه‌گذاران است.
 
وی با تأکید بر اینکه ایجاد اقامتگاه‌های ساحلی، تغییر و طراحی فضاهای شنای ساحلی دریای خزر در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این استان است گفت:در سال 95 سرمایه‌گذران موفق شدند مجوز ایجاد دو تا سه اسکله تفریحی و حوضچه آرامش یا مارینا را اخذ کنند.
 
صدور 54 پروانه بهره‌برداری از اقامتگاه‌های بوم‌گردی
 
بزرگ‌نیا با بیان اینکه تاکنون 54 پروانه بهره‌برداری از اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این استان صادر شد گفت: اقامتگاه‌ بوم‌گردی در شهرستان جنت رودبار از توابع رامسر به‌صورت پایلوت به‌بهره‌برداری رسید. در راستای تقویت صنایع‌دستی وهنرهای سنتی، این اقامتگاه‌های بوم‌گردی با رویکرد توجه به صنایع‌دستی راه‌اندازی می‌شوند.
 
وی ادامه داد:اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مازندران بحث سامان‌دهی وضعیت صدور مجوز‌های کارگاهی و سامان‌دهی بازارچه‌ها و فروشگاه‌‌های صنایع‌دستی را به‌صورت جدی دنبال می‌کند. به‌علاوه، قرار است با تمرکز بر سه روستای متاکازین، سلیم‌آباد و جواهرده، این روستاها هدف صنایع‌دستی در استان معرفی شوند.
 
آمادگی مازندران برای راه‌اندازی بازاچه‌های صنایع‌دستی دایمی
 
بزرگ‌نیا گفت:استان مازندران برای راه‌اندازی بازاچه‌های صنایع‌دستی دایمی آمادگی دارد و سرمایه‌گذاران نیز در مجتمع‌های تفریحی، اقامتی و سرگرمی خود بحث فروشگاه‌های صنایع‌دستی را درنظر می‌گیرند.
 
وی افزود:اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز با هدف ارتقای سطح دانش فعالان حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در قالب کارگاه‌، تولید فیلم و... آموزش را با رویکرد بازاریابی و مدیریت کسب‌وکار و اصلاح روش‌های تولید در حوزه صنایع‌دستی دنبال می‌کند.
 
ضرورت رفع مشکلات پروازی آستاراخان روسیه و بندر آکتائوی قزاقستان
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مازندران گفت:استان مازندران به‌دلیل ظرفیت‌ها و جاذبه‌های فراوان طبیعی، همواره موردتوجه گردشگران سلامت است و می‌توان از این ظرفیت برای جذب بیشتر گردشگران سلامت استفاده کرد. اگر مشکلات پروازی آستاراخان روسیه و بندر آکتائوی قزاقستان حل شود، مازنداران می‌تواند به یکی از قطب‌های مهم توریسم سلامت تبدیل شود.
 
وی گفت:در این جلسه همچنین از رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دعوت به‌عمل آمد تا برای افتتاح پروژ‌هایی نظیر هتل المپیک آمل، بازسازی بال غربی هتل پارسیان چالوس و مجموعه اقامتی‌تفریحی ادهم در شهرستان جویبار به استان مازندران سفر کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار