برای اولین بار
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قائمشهر، گفت: طرح ملی خادم برای اولین بار، بهمن ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در شهرستان قائمشهر برگزار می‌شود. طرح خادم برای اولین بار در شهرستان قائمشهر اجرا می‌شود
کد خبر: ۳۶۵۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۰ 24 January 2017
 قائم آنلاین، علی مختاری فر در جمع خبرنگاران شهرستان قائم‌شهر با اشاره به اینکه ایران کشوری حادثه خیز است، اظهار کرد: مشکلات و حوادث، اختلالاتی را پدید می‌آورد که در خانواده هم رسوخ پیدا می‌کند.
 
 
وی با تاکید بر اینکه دانستن اقدامات قبل، حین و بعد از حادثه لازمه هر شهروندی است، افزود: نداشتن اطلاعات کافی خانواده ها در زمان بروز حوادث موجب می شود تا پاسخ خوب و مناسب در برخورد با بلایا نداشته باشند.
 
 
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قائمشهر، بیان کرد: جلب مشارکت خانواده‎ها در یادگیری، یاددهی و آمادگی در برابر مخاطراتاز اهداف اصلی اجرای طرح ملی خادم در کشور است.
 
این مسئول تصریح کرد: جمعیت هلال احمر کشور در نظر دارد با تغییر باورها، نگرش ها و هنجار های ذهنی جامعه شهروندان را آماده برخورد با هر گونه سوانح و بلایای طبیعی و غیرطبیعی کند.
 
 
مختاری‌فر با بیان اینکه خانواده رکن اصلی این طرح است چرا که خانواده بیشترین آسیب پذیری را دارد، خاطرنشان کرد: طرح خادم در بهمن ماه عملیاتی می‌شود و در این طرح 20 گروه در قالب تیم‌های دو نفره با پوشش امداد و با کارت شناسایی، آموزش‌های لازم در مورد آمادگی در برابر مخاطرات را در مدت زمان 10 دقیقه به سرپرست خانواده در جلوی درب منازل ارائه می‎دهند.
 
 
وی با اشاره به اینکه طرح خادم به صورت پایلوت در روستای اسکندرکلای قائمشهر برگزار می‌شود، بیان کرد: خدمات در مدت زمان یک سال و به صورت ماهانه ارائه می‎شود.
 
 
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قائمشهر با تاکید بر اینکه هلال احمر کشور در نظر دارد تا پایان سال 1400 شمسی 30 درصد از خانواده‎های کشور اسلامی ایران با مخاطرات و بلایا آشنا شوند، اظهار کرد: هلال احمر مازندران با شعار من خانواده‌ام را دوست دارم نسبت به آموزش 1000 خانوار در شهرستان قائمشهر اقدام خواهد کرد.
 
 
این مسئول در پایان این نشست خبری، تصریح کرد: فرم ارزیابی ثانویه در پایان سال به شهروندان داده خواهد شد تا میزان موفقیت طرح در مقایسه با تکمیل فرم ارزیابی اولیه مشخص گردد.
برچسب ها: اجرای طرح خادم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار