. معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به در پیش بودن 2 انتخابات ، گفت که تخلفات مدیران مدارس استان در این زمینه چشم پوشی نمی شود و با آنها برخوردهای قانونی می شود .
کد خبر: ۳۶۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 23 January 2017
محمد شعبانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در چند مرحله با صدور بخشنامه ها و ابلاغیه های از سوی بخش های ارزیابی عملکرد و حراست اداره کل آموزش و پرورش مازندران در خصوص عدم ورود فضای مدارس و کادر اداری و آموزشی به مسائل سیاسی و تبلیغاتی تذکر داده شد .
وی ادامه داد : انتظار می رود مدیران مدارس مازندران با رعایت این قوانین، این فضاهای آموزشی به پایگاهی برای تبلیغات نامزدهای احتمالی انتخابات مبدل نشود تا دانش آموزان به عنوان نسل آینده ساز جامعه از این مساله آسیب نبینند .
 
معاون اداره کل آموزش و پرورش مازندران با تشریح مراحل برخورد با مدیران و کادر آموزشی متخلف مدارس در این خصوص گفت : تذکر شفاهی و کتبی ، درج در پرونده کاری و ارسال به هیات بدوی از جمله این مراحل برخورد است .
*** جوانه زدن زودهنگام تخلفات انتخاباتی در مدارس
وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی مازندران در اردیبهشت سال آینده ، ادامه داد : با وجود چهار ماه مانده به برگزاری این انتخابات اما اکنون در برخی مدارس استان شاهد فعالیت های تبلیغاتی هستیم .
شعبانی که این رویکرد مدیران و کادر آموزشی برخی مدارس مازندران را اقدامی خلاف قانون برشمرد و افزود : این گونه فعالیت ها به شدت رصد می شود و برخوردهای لازم نیز با آنها صورت گرفته است .
وی از در اختیار گذاشتن تریبون سخنرانی برنامه های مدارس به نامزدهای احتمالی انتخابات شوراهای اسلامی به عنوان شایع ترین نوع تخلف انتخاباتی در این فضاها اعلام کرد .
*** مسدود کردن راههای تخلف انتخاباتی
به گفته معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با توجه به اوج برنامه ها در دهه فجر و هفته امور تربیتی در مدارس ، تشدید در خواست و تمایل نامزدهای انتخاباتی به حضور در مدارس تشدید می یابد .
وی ادامه داد : برای جلوگیری از بروز افزایش تخلف در این برهه زمانی بخشنامه های لازم در این خصوص صادر و به مدارس ارسال شد .
شعبانی افزود : در این بخشنامه ها به صراحت از مدیران خواسته شد تا با معرفی سخنران برنامه های مدارس پس از تایید حراست فرد مورد نظر دعوت شود و سخنرانی بکند .
وی تاکید کرد : با وجود بکاربستن تمهیدات و هشدارهای لازم در این خصوص تبعات نادیده گرفتن قوانین متوجه مدیران و پرسنل متخلف است .
 
معاون فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش مازندران این شیوه برخورد غیر قانونی در عرصه انتخابات را آسیبی به دانش آموزان دانست و گفت که در مدارس قانونمداری به دانش آموزان آموزش داده می شود اما این برخوردها به نوعی خط کشیدن به آموزش ها به شمار می رود .
وی از دست رفتن مراجع اعتماد را یکی از مشکلات اجتماعی دانش آموزان برشمرد و ادامه داد : بازیر پا گذاشتن قوانین از جمله مسائل انتخاباتی به نوعی این حس عدم اعتماد به افراد در نسل آینده رخ می دهد .
مازندران چهار هزار و 721 مدرسه دارد که 520 هزار دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار