مدیر جهاد کشاورزی بابلسرگفت که امسال سطح زیر کشت توت فرنگی در این شهرستان نسبت به سال گذشته 23 درصد بیشتر شده است.
کد خبر: ۳۶۵۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 23 January 2017
به گزارش تابناک مازندران، حسن رزاقی سطح زیر کشت سال جاری را 800 هکتار اعلام کرد.وی علت استقبال کشاورزان به کشت توت فرنگی را درآمد مناسب آن و همچنین معرفی رقم جدیدی دانست که سبب ماندگاری بیشتر و بهتر می شود.
رزاقی گفت : کارشناسان حوزه ترویج و باغبانی جهاد کشاورزی نیز با ارتباط مستمر با کشاورزان ضریب برداشت و تولید محصول سالم توت فرنگی را در شهرستان افزایش داده اند که سبب شد تا کشاورزان بیشتری به کشت این محصول تمایل پیدا کنند.
 
   
وی افزود : ارتباط مستمر و راهنمایی و آموزش کارشناسان همچنین سبب شده است تا میزان مصرف سموم کاهش یافته و محصول سالم تری تولید شود که با قمیت مناسب تری هم به فروش می رسد.
او استفاده از مالچ در کشت توت فرنگی را هم از دیگر نتایج دخالت کارشناسی در کشت این محصول دانست و ادامه داد : استفاده از مالچ مانع از رشد علف های هرز شده که در کاهش هزینه کارگری و وجین بسیار موثر است.
 
مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت : افزایش درآمد در کشت توت فرنگی در سال های اخیر سبب بیشتر شدن علاقه و انگیزه جوانان روستایی برای روی آوری به کشاورزی و ماندگاری در روستاها شده است .
بهنمیر در شهرستان بابلسر پایتخت تولید توت فرنگی مازندران است .
مازندران پارسال با یکهزار و 300 هکتار سطح زیر کشت و تولید بیش از یکهزار و 300 تن محصول ، رتبه دوم کشور را در تولید توت فرنگی پس از کردستان داشت.
توت فرنگی کشت شده در مازندران به لحاظ کیفی رتبه اول کشور را دارد.
 
گیاه توت فرنگی با تکثیر ریشه تقسیم می شود و معمولا در خاک هایی با شرایط مرطوب،سبک و بهره مند از نور آفتاب رشد مناسبی دارد.
این محصول سرشار از آهن، کلسیم، فسفر، ویتامین سی ، آنتی اکسیدان با قابلیت ضد سرطانی و خواص درمانی برای انعقاد خون، کسیه صفرا و مثانه است.  
خواص ضد قارچی ، ضد ویروسی و ضد باکتریائی هم از دیگر مزیت های توت فرنگی است که استفاده مداوم از آن موجب نشاط و شادابی در افراد می شود.
هم اکنون در مازندران ارقام اصلاح ‌شده توت فرنگی مانند کاماراسو و سلوا کشت می شود. نوع محلی اتابکی ، دلندی و گیلاسی هم از دیگر ارقام توت‌فرنگی است .
علاوه بر بابلسر ، توت فرنگی در شهرستان‌های سیمرغ، جویبار، قائم‌شهر، بابل، ساری، نکا و بهشهر هم کشت می شود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار