فرمانده انتظامی شهرستان آمل از شناسایی و دستگیری اعضاء باند قاچاق اشیاء عتیقه و کشف گنجینه های قدمتی با قدمت سه هزار ساله خبر داد.
کد خبر: ۳۶۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰ 22 January 2017
 به نقل از پایگاه خبری پلیس، "سرهنگ ولی الله گنجیان مقدم" فرمانده انتظامی شهرستان آمل در تشریح این خبر گفت: در پی حفاری های غیر مجاز صورت گرفته در یکی از مناطق شمالی و اطلاع از فعالیت چند نفر در زمینه فروش و قاچاق ظروف و اشیاء عتیقه، موضوع شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.
 
سرهنگ گنجیان ادامه داد: پس از تحقیقات گسترده و انجام یکسری عملیات اطلاعاتی، سرانجام متهمان شناسایی و تلاش در جهت دستگیری آنان و کشف سرمایه های ملی شروع شد.
 
وی افزود: پس از شناسایی مخفیگاه متهمان ، با هماهنگی مقام قضائی، سه متهم که در حفاری غیرمجاز تپه های باستانی ، فروش و قاچاق اشیاء قیمتی اقدام می کردند، دستگیر و  58 قطعه انواع عتیقه جات شامل ظروف فلزی و سفالی، زیورآلات مفرغی ، نقره ای و خنجر، کشف و از خروج آن به بیرون مرزها جلوگیری شد.
 
سرهنگ گنجیان تصریح کرد: اشیاء عتیقه با دعوت از کارشناسان میراث فرهنگی مورد بازدید و اصالت و قدمت آن مورد تأیید قرار گرفت.
 
فرمانده انتظامی شهرستان آمل در پایان با بیان اینکه تحقیقات پلیس با تشکیل پرونده قضایی ادامه دارد، اظهار داشت: اموال فرهنگی و عتیقه جات نشانه سبقه تمدن و فرهنگ ایرانی و میراث پیشینیان، به امانت آیندگان نزد ماست، برای محافظت از این سرمایه ملی، تعامل مردم با نیروی انتظامی امری ضروری است .
برچسب ها: کشف عتیقه‌
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار