سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از صدور مجوز دفن دانشجوی متوفی بهشهری خبرداد.
کد خبر: ۳۶۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱ 21 January 2017
یک دختر دانشجو 30 ساله با همراهان خود در صبح روز دوشنبه 6 دی‌ماه به اورژانس مرکز امام خمینی(ره) بهشهر مراجعه کرد.
 
آن طور که در گزارشات دریافتی از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نقل شده است اقدامات درمانی، تشخیصی،سی تی اسکن و انتقال به ICUوعملیات احیای قلب و عروقی با حضور پزشکان بیمارستان بر روی این دانشجوی کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی که در دانشگاه الزهرا (س)درس می خواند،صورت گرفت.
 
براساس این گزارش، بیمار ساعاتی پس از آن به‎دلیل خونریزی وسیع مغزی ناشی از پارگی «آنوریسم مغزی» فوت کرد.
 
براساس جوابیه خانواده مرحومه «آمنه مقدسی»،مرگ او با توجه به اعترافات همراهان و دوربین‌های مداربسته خلاف بیانیه بیمارستان را ثابت می‎کند و مؤید کوتاهی در وظایف پزشکی است.
 
خانواده متوفی اعلام کردند که از طریق مراجعه قضایی پیگیر قصور پزشکی در قبال مرگ فرزند خود هستند.
 
در حال حاضر سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به ایسنا می‎گوید: انتشار وسیع این خبر و برداشت‎های غیرکارشناسی و غیرمنصفانه برخی از سایت‎ها، ‎اتهاماتی را با عنوان قصور پزشکی به عملکرد پزشکان و پرستاران خدوم بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر وارد کرد.
 
 محمد سلطان تویه می افزاید:همین اقدامات سبب ایجاد ناامنی و بی‌اعتمادی بیماران به گروه درمانی بیمارستان امام (ره)بهشهر به‌عنوان مرکز بلوک و مرجع شرق مازندران شده است.
 
سلطان تویه ادامه می دهد: بیمار مورد نظر به گفته همراهانش  از روز قبل دچار سردرد و تهوع شدید بود و به پزشک و مرکز دیگری نیز مراجعه کرده بود.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران می افزاید: این بیمار باوجود اقداماتی که برای او صورت گرفت اما پس از یک ساعت و نیم دچار ایست قلبی و تنفسی شد.
 
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه می دهد: تصاویر سی.تی.اسکن مغز بیمار حاکی از خونریزی وسیع مغزی در Posterior Fossa و فشار و هرنیاسیون به Pons، مخچه و ICH و SAH در قالب Acute Hernation و هرنی Infratentorial و مختصر Supratentorial است که احتمالاً آنوریسم بزرگ مغزی را مطرح می‌کند.
 
وی تاکید می کند: در تمامی مراکز درمانی دنیا برای این دسته از بیماران اقدام اساسی که سبب نجات بیمار شود، امکان‌پذیر نیست و نهایتاً منجر به مرگ بیمار می‌شود.
 
سلطان‎تویه با بیان اینکه نکته مهم درباره ادعای قصور پزشکی این است که فرد متوفی برای ارائه نظر کارشناسی علت مرگ به پزشکی قانونی ارجاع داده شد،می گوید:مجوز دفن جسد با تأیید خانواده و اعلام عدم شکایت از روند درمان، صادر شده است و پس از آن، عنوان کردن قصور پزشکی از سوی هر عضو از خانواده متوفی محل سئوال است.
 
ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار