نهادهای متولی در مازندران نسبت به بی توجهی دستگاه های اجرایی استان برای جذب اعتبارات استان هشدار دادند.
کد خبر: ۳۶۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷ 21 January 2017
 ایسنا ، نوربخش رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مازندران در ساری با بیان اینکه کل اعتبارات مازندران در سال جاری بالغ بر هزار و
 
70 میلیارد تومان است، اظهار کرد: از 300 میلیارد تومان اعتباری که در اختیار استان است 36 میلیارد تومان به صورت نقدی پرداخت شد و 113 میلیارد تومان نیز به شرط ارائه اسناد خزانه قرار است پرداخت شود.
 
نوربخش گفت: به دستگاه ها اعلام کردیم از تخصیص ها استفاده کنند، اداراتی همچون بهزیستی توانستند 100 درصد اعتبار تخصیص یافته را جذب کنند.
 
وی افزود: به تمامی اداراتی که امکان جذب اعتبارهای تخصیص یافته وجود دارد اعلام کردیم اسناد خزانه را تحویل دهند.
 
این مسئول گفت: نهاد های همچون آب منطقه ای، فاضلاب روستایی و شهری، بسیج سازندگی، بنیاد شهید، بنیاد مسکن، ثبت اسناد، جهاد کشاورزی، علوم پزشکی ساری و بابل، دانشگاه علوم کشاورزی ساری، راهداری، زندان، شرکت توزیع برق منطقه ای و استانی، حوزه علمیه، شهرداری ها و بسیاری دیگر از ادارات و نهاد های دولتی از 0 تا 84 درصد اسناد خزانه مربوط به دریافت جذب اعتبار تخصیص یافته را ارائه کرده اند
 
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه پیرو مصوبه اسناد خزانه در شهریور ماه جلسات متعددی برگزار کردیم، اظهار کرد: 19 دی و 19 بهمن قرار ارسال اسناد خزانه را گذاشته ایم و برای ادارات فرم های مورد نظر ارسال کردیم.
 
موسی قاسم پیشه افزود: چندین جلسه توجیحی برای ادارات برگزار شده اما برخی غافل از اینکه مدت تکمیل اسناد خزانه طولانی است در ارائه آن غفلت کرده اند.
 
وی افزود: 16 میلیارد و 200 میلیون تومان از 20 میلیارد تومان اعتبار سفر رهبری به صورت اسناد خزانه ارائه شده و به فرابورس تحویل داده شده است.
 
قاسم پیشه مازندران را از استان هایی دانست که کامل ترین اطلاعات و اسناد را در حوزه اسناد خزانه ادارات به فرابورس فرستاده است و  اظهار کرد: اگر این 113 میلیارد تومان را از دست بدهیم دیگر فرصتی برای دریافت اعتبار نقدی تا پایان سال وجود ندارد.
 
وی گفت: ادارات باید هرچه سریعتر اسناد خزانه خود را ارائه دهند تا در جذب اعتبار دچار مشکل نشوند.
 
استاندار مازندران نیز با تاکید بر ارائه اسناد خزانه ادارات بیان کرد: باید این موضوع تا 24 ساعت آینده حل شود و ادارات فرصت زیادی ندارند.
 
ربیع فلاح گفت: اگر این مهم تحقق نیابد اعتبار تخصیص یافته مازندران را به استان دیگری می دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار