مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در 9 ماهه سال جاری تعداد 50 نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند و این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار فوتی ها 39 نفر بود 28 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۳۶۴۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱ 21 January 2017
 ایسنا، علی عباسی افزود: در نیمه  سال جاری از کل فوتی های مسمومیت با  قرص برنج در استان 27 نفر زن و 23 نفر مرد بودند.
 
وی تصریح کرد: در این مدت شهرستان های ساری با  14 مورد و بابل با 13  فوتی به ترتیب بیشترین آمار تلفات قرص برنج را به خود اختصاص داده اند، این در حالی است که آمار مسمومیت با قرص برنج در شهرستان های نور، رامسر، فریدونکنار، سوادکوه، بابلسر هر کدام یک فوتی گزارش شده است.
 
عباسی بیان کرد: خرداد با 9،فروردین، اردیبهشت و تیر هر کدام با 6 مورد بیشترین فوتی و مرداد با 3 مورد کمترین فوتی در آن گزارش شده است.
 
مدیر کل پزشکی قانونی استان با اشاره به اینکه از این تعداد 29 نفر متاهل و مابقی مجرد هستند، افزود: سنین 21 تا 30 سال با 17 مورد و سنین 31 تا 40 سال با 10 مورد بیشترین و سنین 61 سال به بالا و کمتر از 16 سال هر کدام با یک فوتی ناشی از مسمومیت با قرص برنج کمترین سنین در فوت با قرص برنج گزارش شده است.
 
وی یادآور شد: طی سال های گذشته و طبق آمارهای موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم به نحوی که در سال گذشته این آمار با کاهش 36 درصد مواجه بود، اما متأسفانه در سال جاری آمار مسمومیت با قرص برنج مجدد روند افزایشی را در پیش گرفته و شاید همین امر اعمال تدابیر ویژه و سختگیرانه تر برای جلوگیری از ورود غیرقانونی قرص برنج به کشور و ممنوعیت فروش آن را دو چندان می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار