طی مراسمی از تندیس امیرسرلشکر شهید مسعود منفرد نیاکی با حضور معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش در آمل رونمایی شد.
کد خبر: ۳۶۳۱۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۹ 19 January 2017
 سفیر هراز، عصر امروز طی مراسمی تندیس امیرسرلشکر شهید مسعود منفرد نیاکی با حضور امیرسرتیپ علی جهانشاهی معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، معمارباشی ارشاد آجا در مازندران و گلستان، معاون سیاسی استانداری مازندران و جمعی از مسؤولان شهرستان آمل در پل چهارم این شهر رونمایی شد.
 
  
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در این مراسم با بیان اینکه شهادت چون هنری از سوی شخصیت‌های بزرگ و پاک با نثار جان خود در راه اسلام است، گفت: شهید منفرد نیاکی نیز یکی از این شخصیت‌های بارز و مطرح شهرستان آمل است که در دامن این شهر پرورش یافت.
 
 
 
علیرضا یونسی با تاکید بر اینکه امروز این افراد بزرگ الگو و اسوه مردم و نظام هستند، بیان کرد: تندیس این شخصیت همواره در دل تاریخ به یادگار گذاشته می‌شود.
 
 
 
وی با اشاره به اینکه شهدا از جنس نور و برای روشنایی‌بخشی و ظلمت‌ستانی هستند، تصریح کرد: مردم برای این شهدا ارزش قائلند و آنها نور خدایی هستند که مهر آنها در دل مردم قرار می‌گیرد.
 
 
 
شهیدسرلشکر مسعود منفردنیاکی در سال 1308 در شهرستان آمل متولد شد و  در سال 1331 پس از اخذ دیپلم طبیعی در دانشکده افسری استخدام و پس از طی دوره سه ساله دانشکده به درجه ستوان دومی نائل آمد و با انتخاب رسته زرهی به خدمت مشغول شد.
 
 
 
وی در سال 1355 به درجه سرهنگی نائل شد و در انقلاب شکوهمند اسلامی همچون بدنه مؤمن و خدمتگزار ارتش به دریای بی‌کران ملت پیوست و پس از پیروزی انقلاب به شکرانه استقرار نظم اسلامی، خود را وقف دفاع از انقلاب نو پای اسلامی کرد.
 
 
 
شهید منفرد نیاکی به پاس فداکاری و خدمات ارزشمند خود در سال 1359 به سمت فرمانده لشکر 88 زرهی زاهدان و در سال 1360 به سمت فرمانده لشکر قدرتمند 92 زرهی اهواز منصوب شد و در این مسؤولیت‌ها و در همه میدان‌های دفاع از میهن اسلامی و در برابر دشمنان به انجام وظیفه پرداخت.
 
 
 
وی سرانجام در 6 مردادماه 1364 در عملیات تمرینی لشکر هشت ذوالفقار شرکت کرد و با سابقه 33 سال خدمت و 56 سال سن به شهادت رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار