رئیس پلیس بین الملل نیروی انتظامی از دستگیری و استرداد یکی از عوامل اصلی پرونده فساد نفتی به کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۶۱۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ 16 January 2017
به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار مسعود رضوانی افزود: فرد یاد شده در یکی از کشورهای آمریکای مرکزی ردیابی ، دستگیر و به مقامات قضائی کشور تحویل داده شد.
وی اظهار کرد: پیرو اعلام و درخواست مقامات قضائی از پلیس بین الملل در خصوص ردیابی و استرداد یکی از عوامل اصلی پرونده بزرگ فساد نفتی، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: پیرو پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته در ابتدا این فرد در شرق آسیا (مالزی) ردیابی، شناسایی و دستگیر شد اما متأسفانه با تبانی های صورت گرفته، دوباره متواری شد که در نهایت این فرد در ادامه فرآیند ردیابی پلیس در یکی از کشورهای آمریکای مرکزی ردیابی و شناسایی و با همکاری پلیس این کشور دستگیر شد.
 
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: براساس تعاملات پلیسی توانستیم متهم را به داخل کشور بازگردانیم و تحویل مقامات قضائی بدهیم که در نتیجه، سحرگاه روز گذشته این فرد که از عوامل اصلی پرونده فساد نفتی بود به مقامات قضائی تحویل داده شد.
وی تاکید کرد : پلیس بین الملل مجرمان متواری را رها نخواهد کرد و این پلیس مجرمان و متهمان فراری را با پیگیری های مجدانه به کشور باز می گرداند و تحویل مقامات قضائی می دهد.
رئیس پلیس بین الملل ناجا همچنین به یکی دیگر از عملیات این پلیس طی هفته گذشته اشاره کرد و گفت: هفته گذشته نیز یک مجرم میلیاردی از کشور آذربایجان به کشور استرداد شد.
 
پرونده فساد نفتی به بابک زنجانی مربوط می شود که در دوران تحریم، مقادیری همچون نفت خام و میعانات گازی را از شرکت نیکو (وابسته به شرکت نفت ایرانی ) خریداری کرد اما بابت خرید نفت ، ۲ میلیارد و ۶۰ میلیون یورو به شرکت نفت، بدهکار شد و به همین منظور ، پرونده ای در دادگاه تشکیل شد و این متهم اصلی نفتی در نهایت به مجازات اعدام و رد مال محکوم شد.
این پرونده در دیوان عالی کشور هم تایید شد .
البته محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه در آخرین نشست خبری خود ، اظهار کرد که پرونده افراد دیگر نیز مرتبط با همین پرونده نفتی در حال رسیدگی است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار