عضو شوراي شهر بهشهر:
عضو شوراي شهر بهشهر گفت:‌ سطح اختيارات و توقعات از شوراي شهر با آنچه كه مردم از آن انتظار دارند، متفاوت است.
کد خبر: ۳۵۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱ 09 January 2017

به گزارش تابناك مازندران، اعظم‌السادات حسيني عضو شوراي شهر بهشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تابناک اظهار داشت: آنچه كه در مجموع رسالت شوراي شهر تعريف مي شود، و انتظارات و توقعاتي كه در جامعه از شوراي شهر و سپس مجموعه مديريت شهري وجود دارد، تا حدودي متفاوت است.

سطح اختيارات شوراي شهر همسو با انتظارات مردم نيست
 

وي افزود: اقدامات و خروجي‌هايي كه مي‌بايست مدنظر شوراي هر شهري قرار داشته باشد، بسيار متفاوت از آن چيزي است كه در سطح جامعه از اعضاي شورا انتظار مي‌رود، و در واقع اين دو هم‌سو با يكديگر نيستند.

عضو شوراي شهر بهشهر با اشاره به عدم آگاهي شهروندان از وظايف اعضاي شورا بيان كرد: متأسفانه شوراهاي ما در طول اين سال‌ها به جاي اينكه هر چه بيشتر به زواياي كاري خود نزديك تر شوند، بيشتر به سمت و سوي كارهاي روز‌مره سوق پيدا كرده‌اند و آنطوري كه بايد عملكردشان بروز و ظهور نداشته است.

حسيني تصريح كرد: بزرگترين مشكل شهرها در بخش مديريت شهري در مرحله نخست فقدان مديريت واحد شهري است؛ چرا كه دستگاه‌ها و ارگان‌هاي مختلف شهري كه با بخش مديريت شهري درگير هستند، هر كدام به صورت جداگانه عمل مي كنند و قواعد مستقل به خود را دارند.

وي افزود: هماهنگي مجموعه مديريت شهري با دستگاه‌هاي مرتبط با آنها، گامي موثر در حل مشكلات شهري است؛ براي نمونه بارها با وجود تصميمات و استعلام‌هايي كه در يك زمينه در شوراي شهر گرفته شده، شهرداري در يك اقدام ديگر برخلاف آن عمل كرده و جهت تصميمات را به سمت و سويي ديگر هدايت کرده است.

عضو شوراي شهر بهشهر گفت: در سطح كلان نيز اين ناهماهنگي ها به كرات به چشم مي‌خورد، در بحث صدور پروانه ساختماني هماهنگي بين دستگاه هاي دولتي، نيمه دولتي و خصوصي نظير نظام مهندسي، همسو با يكديگر عمل نمي‌كنند.

حسيني با بيان عدم تلاش براي ارتقا جايگاه شوراها بيان كرد: متأسفانه در سال‌هاي گذشته، اقداماتي در زمينه كاهش اختيارات و محدوده اقدام شوراها صورت گرفته، بدون اينكه قدري از انتظارات و توقعات نسبت به اين مجموعه كاسته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار