مازندران به مرکزسیاست گذاری کلی برای پژوهش و تحقیقات نیاز دارد
کد خبر: ۳۳۹۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸ 06 December 2016

 دبیر ستاد هفته پژوهش مازندران با بیان اینکه پراکندگی زیادی در مراکز تحقیقاتی وجود دارد؛ گفت: مرکز سیاست گذاری کلی برای پژوهش و تحقیقات در مازندران مورد نیاز است.

دکتر' محمد حسین فاطمی' روز سه شنبه در حاشیه بازدید ازهفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان مازندران در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: برای اینکه طرح های تحقیقاتی و پژوهشی در استان مازندران اولویت بندی شود تا به رفع مشکلات اساسی استان کمک کند باید مراکزپژوهشی را از پراکندگی خارج کرد.

معاون پژوهشی دانشگاه مازندران اظهارداشت: رایزنی های زیادی با سازمان برنامه و بودجه انجام شده است که کارگروه پژوهش و فناوری استان مازندران فعال شود چرا که این کارگروه می تواند روند تحقیقات و پژوهش را در استان مورد پایش قرار دهد.
 
 

وی افزود: کارگروه پژوهش می تواند پژوهش استان را در راستای رفع مشکلات بومی جهت دهی کند و لذا در این زمینه به همه مراکز صنعتی، تحقیقاتی و نهادهای استان نامه نگاری شده است که نمایندگان سازمان ها در دانشگاه مازندران نیازها و مشکلات خودشان را ارائه دهند.

وی افزود: در این زمینه بخشی از هزینه پژوهشی مربوط به رفع مشکلات و نیازهای استان در قالب طرح های تحقیقاتی و نیز رساله دکتری و کارشناسی ارشد تا 50 درصد پرداخت می شود.
 
 
فاطمی اولویت پژوهشی در سطح استان مازندران را تقویت شرکت های دانش بنیان نام برد و گفت: پارک علم و فناوری به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت می کند و تقویت آن می تواند به اقتصاد مقاومتی کمک کند.
 
 

دبیر ستاد هفته پژوهش مازندران بیان کرد: همزمان با هفته گرامیداشت پژوهش در استان مازندران از 31 پژوهشگر برتر در روز پنجشنبه هفته جاری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تجلیل می شود.
وی بیان کرد: پژوهشگران برتر استان مازندران براساس 16 شاخص در هشت گروه انتخاب شدند.
هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری مازندران امروزسه شنبه با رونمایی از شش طرح دانش بنیان و نمایش 150 محصول در قالب 31 غرفه در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل آغاز شد و در عصر پنجشنبه با برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مازندران در بابل به کار خود پایان خواهد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار