222 مدال المپیک، پارالمپیک، جهانی، آسیایی و بین المللی
ورزش مازندران مقتدرانه برای موفقیت ورزش کشور می تازد که این اقتدار آنقدر بالاست که ورزشکاران مازندرانی در تیم های ملی از ابتدای سال 95 تاکنون موفق به کسب 222 مدال المپیک،پارالمپیک، جهانی، آسیایی و بین المللی شدند
کد خبر: ۳۲۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴ 08 November 2016
به گزارش تابناک مازندران،  به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران؛ ورزش مازندران برای موفقیت و سربلندی ورزش کشور مقتدرانه  می تازد، اقتدار ورزش مازندران آنقدر بالاست که ورزشکاران زن و مرد مازندرانی از ابتدای سال 95 تاکنون موفق به کسب 222 مدال المپیک، پارالمپیک، جهانی، آسیایی و بین المللی شدند، که این آمار نشانگر اقتدار ورزش مازندران بوده که میانگین در هر روز ورزشکاران مازندرانی موفق به کسب مدال شدند.
 
ورزشکاران مازندرانی از ابتدای سال 95 تاکنون موفق به کسب 63 مدال جهانی، 65 مدال آسیایی و 86 مدال بین المللی و 8 مدال المپیک و پارالمپیک شدند که از این تعداد مدال های کسب شده 105 مدال طلا، 61 مدال نقره و 56 مدال برنز می باشد.
 
از تعداد 63 مدال جهانی کسب شده توسط ورزشکاران مازندرانی 34 مدال طلا، 14 مدال نقره و 15 مدال برنز است.
 
از تعداد 65 مدال آسیایی نیز 32 مدال طلا، 22 مدال نقره و 11 مدال برنز توسط ورزشکاران مازندرانی به دست آمد.
 
از 86 مدال کسب شده توسط ورزشکاران مازندرانی در رقابت های بین المللی نیز 35 مدال طلا، 22 مدال نقره و 29 مدال برنز می باشد.
 
همچنین از 3 مدال کسب شده در رقابت های المپیک ریو 2016 توسط ورزشکاران مازندرانی یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز به دست آمد.
 
از تعداد 5 مدال کسب شده در بازی های پارالمپیک ریو 2016  نیز توسط ورزشکاران مازندرانی 3 مدال طلا و 2 مدال نقره بصورت تیمی به دست آمد.
 
با توجه به اینکه مازندران جایگاه قهرمانان و پهلوانان ورزش کشور محسوب می شود و ورزشکاران این خطه به اندازه 17 استان کشور افتخارآفرینی می کنند به طور حتم تا پایان سال 95 با مدیریت توانمند مدیرکل ورزش و جوانان مازندران ضمن توسعه ورزش استان، تعداد مدال های کسب شده توسط ورزشکاران مازندرانی نیز افزایش خواهد یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار