کد خبر: ۳۱۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸ 18 October 2016
پس از بررسی مجدد نمونه آزمایش های دوپینگ وزنه برداری المپیک لندن، آزمایش نماینده روس با نتیجه مثبت همراه شد تا مدال نقره مسابقات به رستمی تعلق گیرد.

کیانوش رستمی که چند ماه پیش، مدال طلای المپیک ریو 2016 را از آن خود کرده بود، با مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش آپتی آیوخادوف، مدال نقره وزنه برداری المپیک لندن در دسته 85 کیلوگرم را از آن خود کرد.

بدین ترتیب پس از نماینده لهستان که مدال طلای این دسته را مال خود کرده، مدال نقره از آن نماینده کشورمان و مدال برنز به نماینده کشور مصر رسید.

این اتفاق در حالیست که پیش از این با مثبت اعلام شدن دوپینگ نمایندگان قزاقستان، روسیه و مولداوی در دسته 94 کیلوگرم وزنه برداری المپیک 2012، مدال طلا به سعید محمدپور، نماینده شایسته کاروان ورزشی کشورمان رسیده بود.
 
وزنه بردار روسی دوپینگی بود! نقره به ایران رسید + تصویر
با نقره رستمی، پرونده مدالی وزنه برداری ایران در لندن، با 2 طلای محمدپور در 94 کیلوگرم و سلیمی در +105 کیلوگرم و سه نقره رستمی در 85 کیلوگرم، نصیرشلال در 105 کیلوگرم و انوشیروانی در +105 کیلوگرم، از مرغوبیت بیشتری بهره‌مند گردید.

گفتنی است 98 نمونه آزمایش از وزنه برداری المپیک 2008 و 2012 از سوی فدراسیون جهانی با نتیجه مثبت روبرو شده که با محرومیت ورزشکاران و اخذ مدال های‌شان همراه بوده‌است. روسیه سهم قابل تاملی در این بین داشته‌است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار