معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: با توجه به وجود دریای خزر در منطقه و صید ماهیان در خزر باید اطلاعات مناسب ارائه شود تا مشکلات صیادان کاهش پیدا کند.
کد خبر: ۳۱۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ 10 October 2016
علی نبیان در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل هواشناسی استان مازندران اظهار کرد: مازندران با جمعیت سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر متعلق به گروه و قشر خاصی نیست بلکه مربوط به همه مردم ایران است و از آنجایی که مسافران برای رفت و آمد در جاده نیاز به دانستن وضعیت آب و هوایی دارند با دانستن اطلاعات دقیق می توان برای خدمات رسانی به موقع در تمامی ایام سال اقدام کرد.

وی افزود: در ایام مختلف سال که همه خانواده ها نیاز به حضور برخی از نزدیکان خود در شهرهای مختلف دارند، هواشناسی با حضور به موقع خود می‌تواند برای برنامه ریزی خانواده‌ها، برنامه‌ریزی و پیش آگاهی انجام دهد. اگر اطلاعات هواشناسی دقیق باشد در تصمیم‌گیری خانواده‌ها موثر است.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه باید اطلاعاتی که ارائه می‌شود بر اساس پایه علمی باشد، گفت: با توجه به مشکلاتی که برف، سیلاب و طوفان در مناطق مختلف ایجاد کرد باید به هشدارها توجه کرد بنابراین باید امکانات این همکاران به روز باشد تا خدمت رسانی مناسبی ارائه شود. 

سید محمدرضا رضوی، مدیرکل هواشناسی مازندران نیز گفت: طرح هواشناسی کاربردی که اطلاعات هواشناسی را در جامعه ارائه می‌دهد در مازندران با برقراری ارتباط با تمامی ارگان‌ها شامل هوا، دریا، جاده، شیلات و کشاورزی ارائه می شود. هواشناسی مازندران و گیلان و گلستان در زمره رتبه‌های اول تا سوم پایش در کشور به شمار می رود.

رضوی با اشاره به وجود هفت مرحله هواشناسی کاربردی در کشور که مازندران تا مرحله هفتم آن رسیده است، تصریح کرد: گیلان در اجرای "تهک" جلوتر است و باید در مازندران نیز تمامی اقدامات لازم برای اجرای "تهک" اجرا شود.

مدیرکل جدید هواشناسی مازندران، گفت: اعتباری که برای مازندران اختصاص یافت ۴۰۰ میلیون تومان است که این مقدار اعتبار اجرای طرح‌ها را با سختی مواجه می‌کند اما باید با همکاری تمامی دست اندرکاران بتوانیم به هدف مورد نظر برسیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار