تلافی روس ها با هک کردن سایت آژانس بین المللی مبارزه با دوپینگ
در حالی که تصور می شد آژانس ضددوپینگ جهانی، نگهبان سلامت و پاکی ورزش دنیا و المپیک است اما اسناد هک شده توسط یک گروه روس که به تلافی محرومیت 100ورزشکار روسیه، از سایت وادا به سرقت رفته نشان می دهد؛سوپراستارهای آمریکا و چند کشور اروپای غربی با اطلاع این سازمان دست به دوپینگ می زده اند که این کار در المپیک 2016 ریو هم انجام شده ! در میان اسامی بزرگ خواهران آمریکایی ویلیامز، بایلز برنده چهارطلای ژیمناستیک ریو و رافانادال اسپانیایی دیده می شوند. وای به روزی که بگندد نمک...
کد خبر: ۲۹۹۱۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲ 20 September 2016

فهرست تازه ای از ابرستاره های ورزش دنیا که با همکاری «وادا» دوپینگ سازمان یافته خود را پنهان کرده و برقله رشته های مختلف ورزش جهان تکیه زده بودند، امروز منتشر شد تا زوایای بیشتری از این رسوایی تاریخی علنی شود. نکته جالب تعداد قابل توجه سوپر استارهای آمریکایی،انگلیسی و کشورهای اروپای غربی از جمله رافائل نادال در این فهرست هاست که معانی خاص سیاسی نیز به همراه دارد. گویا نادال در کنار 14 ستاره معروفر دیگر بین سالهای 2009 تا 2011 با اجازه وادا دوپینگ می کرده اند!

به گزارش تابناک ورزشی، از اوایل تابستان امسال و با نزدیک شدن به المپیک 2016 ریو، آمریکا با آغاز یک حمله رسانه ای گسترده در خبرگزاری های بزرگ دنیا، مدارکی دال بر استفاده برنامه ریزی شده و دولتی اغلب ورزشکاران بزرگ روسیه توسط گروهی هکر منتشر کرد که موجب محرومیت بسیاری از امیدهای کسب مدال این کشور پرقدرت در عرصه ورزش دوماه مانده به شروع بازی های تابستانی شد.

سونامی مواد نیروزا/ فروپاشی بت های آمریکایی و اروپایی ورزش جهان

ادامه این فشارها روس ها را حتی از حضور در پارالمپیک به طور کامل محروم کرد اما درست همزمان با روزهای پایانی پارالمپیک، یک گروه هکر روس با عنوان « تیم تزار» وارد پایگاه داده‌های سامانه مدیریت اداره ضد دوپینگ آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) شدند و مدارک بسیارمهم و طبقه بندی شده را به سرقت بردند و بلافاصله انتشار بخشی از آن را در اینترنت آغاز کردند که همگی برملا کننده نقش این سازمان جهانی در پنهان کردن دوپینگ ورزشکاران برتر غربی در میادین المپیک و قهرمانی جهان دارد.

بعد از آن اولیور نیگلی مدیرکل وادا در بیانیه‌ای ضمن تایید حملات سنگینی هکرها از کشور روسیه، اصالت مدارک دزدیده شده را نیز مورد تاکید قرار داد تا ورزش جهان به شوکی بزرگ فرو برود.

بعد از گزارش رویترز، CNN هم اسناد افشاشده روس ها را شامل سوابق ورزشکاران و نمونه‌های «یافته‌های غیرطبیعی آزمایشگاهی» یا استفاده آنان از «معافیت‌های درمانی» ارزیابی کرد که به ورزشکاران مجوز استفاده از مواد ممنوعه به دلایل پزشکی(!) را می‌دهد. اجازه ای که به ورزشکاران بلوک شرق و آسیایی داده نمی شد.

جالب اینکه شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه ضمن تایید این حمله به نقل از یک مقام بلندپایه وادا اعلام کرد اطلاعات گسترده‌ای از سامانه کامپیوتری وادا خارج شده که یکی از این موارد مربوط به موضوع استفاده خواهران آمریکایی ویلیامز؛ حاکمان بلامنازع تنیس جهان از داروهای نیروزا است. در میان اسامی بزرگ و مدارک منتشر شده نام «سیمونه بایلز» قهرمان ژیمناستیک آمریکا در المپیک ریو ۲۰۱۶ که چهار مدال طلا را به تنهایی تصاحب کرده به چشم می خورد که با اطلاع وادا از مواد نیروزا استفاده می‌کرده است!

سونامی مواد نیروزا/ فروپاشی بت های آمریکایی و اروپایی ورزش جهان

روس ها که پیش از این می گفتند خوش خدمتی جوانان اوکراینی به آمریکا در افشای دوپینگ ورزشکاران کشورشان در ازای دریافت دستمزد دلاری و حتی دریافت برگه اقامت موقت آمریکا بوده ؛ در فاز جدید جنگ سایبری حمله رقیب را جبران کردند تا آبرویی برای ورزش دنیا و ستاره های افسانه ای اش نماند.

روس ها پا را فراتر گذاشته و مدعی شده اند براساس مدارک موجود در پرونده‌هایی که هکرها به دست آورده‌اند، وادا از دوپینگ در کل ورزش آمریکا اطلاع دارد هر چند «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین طرح مسئله ارتباط دولت روسیه با این حمله را فاقد ارزش عنوان کرد اما این فساد بزرگ را تاسف آور خواند و تقاضای توماس باخ برای متوقف کردن انتشار اسناد را بی ارتباط با دولت روسیه خواند.

در فهرست روز سه شنبه که گروهی تحت عنوان فنسی منتشر کرده ، نام 10 کشور از جمله آمریکا، اسپانیا، کانادا، دانمارک، بلژیک، فرانسه و انگلیس قرار دارد که به فاصله چند ساعت آلمان و استرالیا نیز به آن اضافه شده اند و عجیب اینکه همگی این کشورها از اروپای غربی و آمریکای شمالی هستند تا پاکی ورزش دنیا توسط نهاد کنترل کننده سلامت آن زیر سوال برود.

براساس سندها، برخی ورزشکاران به رغم چند مرحله تائید استفاده از داروهای نیروزا در نمونه ها؛ اجازه یافته اند در رقابت های المپیک ریو 2016 شرکت کنند و چندین نشان طلا کسب کرده اند.سه ورزشکار انگلیسی المپیک ریو شامل نیکل آدامز با یک طلا در مشتزنی، لوری سروت دوچرخه سوار دارنده دو نشان طلا و شیون ماری با نقره شنای 200 متر در فهرست گروه هکری قرار دارند.

سونامی مواد نیروزا/ رسوایی و فروپاشی بت های آمریکایی و اروپایی ورزش جهان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار